Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Känslan att gå hem med sitt silver!
Känslan att gå hem med sitt silver!
2011-03-30 14:59 # 13
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Herr K
För att inte tala om att silver kan vara utmärkt att försvara sig med i nödvärn vid ett rån! Jag skulle då inte vilja få en silvertacka kastad i huvudet... :P


Exakt! En annan sak som är väldigt bra med silver är att man kan skydda sig mot vampyrer! :)
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2011-03-30 14:59
2011-03-30 15:06 # 14
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Guld eller Skuld?
[quote="Herr K"]

Exakt! En annan sak som är väldigt bra med silver är att man kan skydda sig mot vampyrer! :)


Kommer ihåg då det slängdes en påse med silver inför Dracula, han var tvungen att backa!!

//LPB
2011-03-30 18:52 # 15
In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Guld eller Skuld?
[quote="Herr K"]

Exakt! En annan sak som är väldigt bra med silver är att man kan skydda sig mot vampyrer! :)


Kommer ihåg då det slängdes en påse med silver inför Dracula, han var tvungen att backa!!

//LPB


Dracula och skattmasen är i allt väsentligt exakt samma sak - blodsugande vampyrer. Tänk om silvret kanske är ett universalmedel mot allt sånt otyg, vad tror ni?!? Måste provas, det kan vara värt ett förlorat uns....
2011-03-30 20:49 # 16
SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun

Dracula och skattmasen är i allt väsentligt exakt samma sak - blodsugande vampyrer.


HaHa, den håller jag fullständigt med om.

Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun

Tänk om silvret kanske är ett universalmedel mot allt sånt otyg, vad tror ni?!? Måste provas, det kan vara värt ett förlorat uns....


Snart kommer väl tråden: 1000 olika sätt du kan använda ditt silver till.
En är kolodialt silver, som bakterieskydd och säkert till femtio-elva krämpor.

// SIMM
2011-03-31 18:54 # 17
Blind Owl
Visst är det en speciell känsla.

Är jag ensam om att dagligen ta fram och titta på mynten/tackorna?
Även om jag skaffar bankfack längre fram så kommer jag att ha några vackra mynt hemma just för nöjes skull:)
2011-03-31 19:46 # 18
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Blind Owl
Visst är det en speciell känsla.

Är jag ensam om att dagligen ta fram och titta på mynten/tackorna?
Även om jag skaffar bankfack längre fram så kommer jag att ha några vackra mynt hemma just för nöjes skull:)


Jag tar fram silvret vid varje fullmåne, tar på mig min ceremoniella silverkappa, tänder ljus och rökelse och spelar upp vargens ylande som bakgrundsljud. Sen när jag kommer in i rätt stämning sätter jag mig ovanpå högen med 666 oz och ylar med vargarna tills grannarna dunkar på ytterdörren. Det är först då jag vaknar ur mitt transliknande tillstånd.

PS Mitt bankfack är mitt hem.
2011-03-31 21:09 # 19
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av teasing1
[quote="Blind Owl"]
PS Mitt bankfack är mitt hem.


Det låter trångbott...
2011-04-01 11:19 # 20
Hedge
Citat:
Ursprungligen postat av Blind Owl
Visst är det en speciell känsla.

Är jag ensam om att dagligen ta fram och titta på mynten/tackorna?
Även om jag skaffar bankfack längre fram så kommer jag att ha några vackra mynt hemma just för nöjes skull:)


Välkommen i klubben. :)
2011-04-04 18:01 # 21
TOne
Posttjejen var väldigt nyfiken på vad som kunde vara så himla tungt i kuvertet ^^

Blir spännande att öppna, myskväll stundar! :)
2011-04-04 19:40 # 22
Guru
Frågan är då om silvret är värt 20 k eller mer eller mindre samt de härliga 25% i svea rike. Värde är ju en produkt av ett system som endast belönar toppen samt en och annan lotto vinnare för att hålla drömmen vid liv. Ett system som ändrar reglerna under spelets gång hur ska man kunna vinna när den ekvationen ligger till grund för verkligheten . den fria marknaden är och har alltid varit ett spel för gallerierna. Hur ser ni på Framtiden. Jag vill köpa metall alla dagar i veckan var extremt posetiv å trodde på snacket om månen och förbi för den gula och Ag 999
men fan har gått in i en svacka. Min glöd måste tändas på nytt.
Konfiskering? Deflation? Inflation? Total kollaps? Som det ser ut nu så kommer ju Europa som helhet att falla och faller redan före Sverige innan våra bostäder får en korrektion liknande Irlands och vår export blir förintad. Detta betyder ju att kronan kommer vinna mer de närmsta åren när euron tappar. Allt ser ju så bra ut för sverige hur man nu kan tycka att en skuld på 350 %+ av bnp är bra rena skämtet folk vill ju köra strutsen med huvudet i sanden kunskapen är ibland av ondo känns det som det borde betyda att vi som köper valuta för våra låtsas pengar kommer tappa värde rent korsiktigt trots att vi är i en bull market och hur ser ni på faserna i denna rusning vilka stadier är vi i?? Är det alltid en vinst att köpa i dag långsiktigt. Och Pratar vi 5 eller 10 eller 20 år när vi säger långsiktigt?? MVH Till alla er som ser ljuset.
2011-04-04 19:51 # 23
Despierto
Det är alltid kallast i gryningen... Det är mycket möjligt att vi står på toppen eller t o m har en liten bit kvar dit. Men du vet ju vad som otvivelaktigt kommer efter toppen.

För övrigt så är vår stadsskuld "bara" hälften så stor som BNP.
Senast ändrad av Despierto; 2011-04-04 19:52
2011-04-04 20:31 # 24
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Det är alltid kallast i gryningen... Det är mycket möjligt att vi står på toppen eller t o m har en liten bit kvar dit. Men du vet ju vad som otvivelaktigt kommer efter toppen.

För övrigt så är vår stadsskuld "bara" hälften så stor som BNP.


Guru har rätt i att Sverige är skuldsatta ca 350% av BNP. Det är sammantaget med stats, företags och privata skulder. Privatpersonerna är bland de mest skuldsatta i västvärlden. Det blir inte roligt nu när den ekonomiska depressionen snart tar fart igen.

KH


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt