Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Leveransstatus Liberty Silver
Leveransstatus Liberty Silver
2011-04-15 21:04 # 13
SIMM
Nu finns det ju knappt ett enda guldmynt på LS att köpa.
Ex. vart har alla 1/2 oz tagit vägen? Anser de är roligast att köpa/äga, inte allt för dyra (i reela termer) och fortfarande lite vikt så det känns som ett mynt.

// SIMM
2011-04-16 11:38 # 14
rtardart
Noterade samma sak när jag skulle visa charmen med guldmynt för någon, fanns ju inga kvar att visa förutom krugerrand. Har folk börjat satsa på att guld ska börja peaka snart eller bara mycket på ingång till sidan igen?
2011-04-16 13:28 # 15
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Hög efterfrågan på mindre guldmynt f.n. Fler mynt kommer upp inom kort. Finns ju dock fortfarande några sovereigns samt danska 20kr guldmynt i lager
2011-04-16 16:10 # 16
SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av rtardart
Noterade samma sak när jag skulle visa charmen med guldmynt för någon, fanns ju inga kvar att visa förutom krugerrand. Har folk börjat satsa på att guld ska börja peaka snart eller bara mycket på ingång till sidan igen?


Precis, det ser så tomt ut och inte inspirerande.
Jämför man med silver så står det ju ofta "tillfälligt slut i lager" "kommer inom kort", eller "beställningsvara". Det hade varit bra om det varit likadant på guldsidan.

// SIMM
2011-04-24 13:48 # 17
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av SIMM
Citat:
Ursprungligen postat av rtardart
Noterade samma sak när jag skulle visa charmen med guldmynt för någon, fanns ju inga kvar att visa förutom krugerrand. Har folk börjat satsa på att guld ska börja peaka snart eller bara mycket på ingång till sidan igen?


Precis, det ser så tomt ut och inte inspirerande.
Jämför man med silver så står det ju ofta "tillfälligt slut i lager" "kommer inom kort", eller "beställningsvara". Det hade varit bra om det varit likadant på guldsidan.

// SIMM


Ja, efterfrågan på guld och särskilt mindre guldmynt har ökat på sistone.

Vi vill inte gärna visa alla olika typer av historiska guldmynt på sidan eftersom det skiljer sig åt huruvida vi kan få tag på dem. Det skulle i så fall blir väldigt många produkter som står som "Tillfälligt slut i lager". Istället har vi valt att lägga kontinuerlig visning på de populäraste produkterna som ex. krugerrands även när de är slutsålda medan andra produkter ej är synliga när de inte finns i lager.
2011-04-24 16:52 # 18
Anonym
Det här är kanske lite off topic, men stämmer priset på er sida? Är inte silverpriset 1 dollar högre än det visas på framsidan. Är det inte 47,73 dollar/oz efter kraftig stigning i Asien efter stängning? Jag vet att olika sidor visar olika priser.


Så om man köper nu så får man lite rabatt? Då vid öppning på måndag så kommer priset att automatiskt skjuta iväg 1 dollar plus moms per mynt.

Förlåt om jag uppmanar till till hur man ska utnyttja systemet, Torgny ;)

/A
2011-04-24 22:45 # 19
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Det här är kanske lite off topic, men stämmer priset på er sida? Är inte silverpriset 1 dollar högre än det visas på framsidan. Är det inte 47,73 dollar/oz efter kraftig stigning i Asien efter stängning? Jag vet att olika sidor visar olika priser.


Så om man köper nu så får man lite rabatt? Då vid öppning på måndag så kommer priset att automatiskt skjuta iväg 1 dollar plus moms per mynt.

Förlåt om jag uppmanar till till hur man ska utnyttja systemet, Torgny ;)

/A


Var kikar du på priset någonstans? Vi har några olika källor som vi använder men vad jag kan se så stämmer priserna med det som är noterat där. Det kan möjligen ha blivit någon typ av diskrepans i och med oregelbundna öppetider pga påsken.
2011-04-24 23:04 # 20
MrLibertad
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Det här är kanske lite off topic, men stämmer priset på er sida? Är inte silverpriset 1 dollar högre än det visas på framsidan. Är det inte 47,73 dollar/oz efter kraftig stigning i Asien efter stängning? Jag vet att olika sidor visar olika priser.


Så om man köper nu så får man lite rabatt? Då vid öppning på måndag så kommer priset att automatiskt skjuta iväg 1 dollar plus moms per mynt.

Förlåt om jag uppmanar till till hur man ska utnyttja systemet, Torgny ;)

/A


Var kikar du på priset någonstans? Vi har några olika källor som vi använder men vad jag kan se så stämmer priserna med det som är noterat där. Det kan möjligen ha blivit någon typ av diskrepans i och med oregelbundna öppetider pga påsken.


http://www.silverseek.com/quotes/24silver.php

http://silverprice.org/

http://yesgold.info/24-hour-silver-spot-bid/

Det är ju något som helt klart inte stämmer. Det visar olika lite överallt.
Senast ändrad av MrLibertad; 2011-04-24 23:06
2011-04-24 23:33 # 21
Anonym
Japp, som CA skrev, jag tittade på silver price.org (gold price)

Och zerohedge:

http://www.zerohedge.com/article/holiday-no-holiday-doesnt-matter-silver-still-buck
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-04-25 10:33
2011-04-27 16:18 # 24
.
Kommer det att finnas Gold Eagles eller andra 1oz guldmynt som inte är Kruger den närmaste tiden ??

tack
2011-04-27 16:35 # 25
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Ja, vi kommer lägga upp några 1 oz Guld Pandor och 1 oz Gold Maples inom några dagar.
2011-05-06 18:01 # 26
.
Hej , hur är det om man beställer 5 oz eller 10 oz silvertackor. Hur lång brukar leveranstiden vara när de är tillfälligt slut i lager? Är det en beställningsvara?

tack


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt