Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < 16 miljoner kronor frysta i silverhärva
16 miljoner kronor frysta i silverhärva
2016-06-02 00:13 # 13
Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Obetalbar
Du ska hinna göra slut på tillgångarna medan du lever (bortsett från det du vill lämna efter dig )


Du, det är inga som helst problem med det. Jag gör av med tillgångarna fortare än de uppstår och går back. Jag förstår ärligt talat inte alls hur vanliga löntagare som blir rika bär sig åt? En vanlig sketen snittlön i Sverige räcker ju bara till boende, energi, mat och kanske lite nöjen och förströelse vid sidan av arbetet.

De som gnetar sig rika måste ju leva som studenter på ris, potatis och lök hela sina liv och aldrig unna sig mer än kanske en glass emellanåt. Allt övrigt hamnar i spargrisen.


Vad bra att du njuter av livet. Var rädd att du var för sparsam men verkar vara nästan tvärtom ? :)


Jag tror det går att bli rik på en vanlig lön med tiden.
Det här att låna till sådant man inte har råd med för att betala samma summa plus ränta, det låser nog in många människor i ekorrhjulet.
I en inflationsmiljö kan lån iofs vara rätt i begränsad skala och om man vet vad man gör och har vetskapen om att alla pyramidspel rasar.
Viktigt att få bort de fasta återkommande kostnaderna. Man måste vara öppen för okonventionella lösningar och inte göra allt som alla andra jämt och ständigt.

Folk som har hyror på 12 000 i månaden, hyr garagage för 20k om året.. dyraste bredbandet, allt på avbetalning osv. Klart de är panka vid pensionsåldern.

För många är ekonomi abstrakt och finansparasiter utnyttjar detta.

De många små kostnaderna är också en bov.
Det gäller att lägga sig på en lagom nivå. Inte förhäva sig. Har man inga pengar så kanske man inte kan bo på Strandvägen tex. Kanske får börja i en skabbig etta i hooden. Menar detta som ett exempel att man får börja från grunden och jobba sig uppåt och inte se ner på "grundläggningen" vilket jag tror att många gör. Hederligt arbete är ju lite "töntigt".

När man väl är lite smårik så är det lättare att göra investeringar som kanske kan ge återkommande intäkter. Jag tror det går för alla att bli rika om man tänker ekonomiskt hela vägen.

Om folk är sparsamma och bara köper bra vettiga saker så gynnar det produktion av bra saker. Undviker folk att göda finansparasiter så kommer de att slås ut vilket är bra för mänskligheten.

Många är väldigt väldigt fattiga i Sverige och världen. Tex 62% av jänkarna har mindre än 1000$ i sparande. Så blir det när valutan är räntebärande och allt större del av ekonomin är finansiella kostnader och kostnader för politiker, krigsindustri och banditer som inte producerar något.
2016-06-02 00:34 # 14
Xole
Jag har blivit "rik" på vanlig knegarlön.
Jag har sparat 10k i 15 år med ca 15% ränta på räntaeffekt varje år. Räkna vad det blir...jojo...många miljoner.
Jag är 37 år gammal.

Har dock klivit av aktier och rakt in i guld o silver. Vägrar aktier nu. Sidlinjen.
Och att stå vid sidlinjen i SEK är idioti...bästa valutan att sidlinja är guld. Så är det bara.
2016-06-04 01:15 # 15
Carolus
Citat:
Ursprungligen postat av Xole
Jag har blivit "rik" på vanlig knegarlön.
Jag har sparat 10k i 15 år med ca 15% ränta på räntaeffekt varje år. Räkna vad det blir...jojo...många miljoner.
Jag är 37 år gammal.

Har dock klivit av aktier och rakt in i guld o silver. Vägrar aktier nu. Sidlinjen.
Och att stå vid sidlinjen i SEK är idioti...bästa valutan att sidlinja är guld. Så är det bara.


Inte för att vara sådan, men jag var bara tvungen att faktiskt räkna på dina siffor och jag får 10k / år i 15 år till att bli ungefär 370.000kr, icke inflationsjusterat med en årlig ränta (som är helt magnifikt otrolig!) på15%.
Skatt på ränteintäkten har jag tagit med på 30%, fast även om jag skulle utelämna den så blir det inga miljoner.
Fast du kanske skrev en siffra fel? Eller menar 10k/ månad? För i så fall blir det 4 millar!
Hur som helst är det bara att gratulera! Framförallt att du vågade kliva av tåget.
Senast ändrad av Carolus; 2016-06-04 01:22


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt