Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Putin: Vi har backat upp vår ekonomi med mest guld. Vad gör dom andra?
Putin: Vi har backat upp vår ekonomi med mest guld. Vad gör dom andra?
2016-05-24 13:30 # 13
P1975
Äktavara och Obetalbar: ni är, enligt min mening, inne på rätt spår. Jag var själv inne på det. Vad jag nu lärt mig är att man hela tiden måste ställa sig frågan: "Vad har dom mer ljugit om?"

Vi kan konstatera två "hyfsat" stora lögner som vi blivit matade med sedan barnsben:

1. "Vi lever i en demokrati och folket bestämmer". (Yeah right.... )

2. "Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle där marknaden bestämmer priset". Det är nu pinsamt uppenbart att så inte är fallet.

För er som fortfarande tror att de två punkterna ovan är sanna, sluta läsa detta inlägg nu. Jag vill inte stjäla er tid.

Bry er inte om Jaws. Han går uppenbarligen inte att "rädda" eller att objektivt informera om hur läget i världen står till. Han är fortfarande djupt förankrad i the Matrix och sin Tell-Lie-Vision hemma i vardagsrummet. Inget ont om Jaws som person, men det är bara mitt egna konstaterande utifrån hans kommentarer. Jag var säkert inte mycket bättre för 10 år sedan. Jag har säkert massor med kollegor som skulle hålla med honom.

Den stora folkmassan kommer inte fatta vad som hänt ens efter det har hänt.

Till er som vill veta vilken som är den dolda makten bakom kulisserna, så råder jag er att läsa boken "Rulers of Evil" av F Tupper Saussy. Speciellt kapitel 17.

Länk till en uppläst version av boken och kapitel 17 är här:

https://www.youtube.com/watch?v=OiWd1688Qrg&list=PLf8pXpMRcLXvrorWm9Pf_3oLlnk5vwavJ&index=19

Det finns andra böcker som mer eller mindre bekräftar samma sak.

Tro inte på mig, gör dina egna undersökningar. Och ha ett öppet sinne. God läsning/lyssning.
Senast ändrad av P1975; 2016-05-24 15:07
2016-05-24 13:50 # 14
Slidebrain
Denna Jews el. Jaws.........? Kanske det är Jews, men kanske Jaws är mera korrekt sét ut ifrån hans ståndpunkt.

Om han inte är tottalt ute på hal is i sin kunskap och åsikter, måste man tyvär bara konstatera att han är ett troll, en idiot, en mulvad som helt och aldeles har köpt och såld sin själ till hive, the legeon el. mera enkelt och kortfattat ; Såld sin själ till ONDSKAN.

Till Chefen : Att något stort är på G kan du skriva upp min vän............Det heter GAME OWER........Få rensat upp i ditt liv, få det andliga på plats och (till alla) GETT READY TO DIE...................
Senast ändrad av Slidebrain; 2016-05-24 14:08
2016-05-24 23:02 # 15
jaws
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Citat:
Ursprungligen postat av Äktavara
Blev paj av Jews kommentar. Menar han vad han skriver? USA-hat? Är det ett argument?
Nu är det så här Jews, att din uppgift i debatten är att redogöra för hur många som går på matkuponger i ”The greatest democracy in the world”!


Jag avstår att debattera vidare med kristna rättshaverister som Äktavara och Obetalbar. Tråden börjar bli löjlig. Kan dock påpeka att min signatur är Jaws, inte Jews, men det är väl en Freudiansk felskrivning?


Till epiteten kristna rättshaverister kan vi nu lägga en konspirationsteoretiker (P1975) och en pellejöns (Slidebrain). Att sparka på Putin lockar tydligen fram det värsta ur avloppen. Leve värdlandsavtalet!
2016-05-25 06:29 # 16
marcandrew
Vad produktivt att skriva att folk kommer från avloppet. Förövrigt så är värdlandsavtalet ett svek mot vår "neutralitet", fast när Sverige ändå är en amerikansk nickedocka så varför inte löpa linan ut helt? Knappast bra för freden i Europa att Nato och EU alltid ska provocera Ryssland.
2016-05-25 08:15 # 17
bernys
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Citat:
Ursprungligen postat av Äktavara
Blev paj av Jews kommentar. Menar han vad han skriver? USA-hat? Är det ett argument?
Nu är det så här Jews, att din uppgift i debatten är att redogöra för hur många som går på matkuponger i ”The greatest democracy in the world”!


Jag avstår att debattera vidare med kristna rättshaverister som Äktavara och Obetalbar. Tråden börjar bli löjlig. Kan dock påpeka att min signatur är Jaws, inte Jews, men det är väl en Freudiansk felskrivning?


Till epiteten kristna rättshaverister kan vi nu lägga en konspirationsteoretiker (P1975) och en pellejöns (Slidebrain). Att sparka på Putin lockar tydligen fram det värsta ur avloppen. Leve värdlandsavtalet!


Angående värdlandsavtalet och Nato säger Lavrov i DN-intervju: "?Sverige har som varje stat rätt att självständigt bestämma formerna för hur den vill ordna sin säkerhet, utgående från sina nationella intressen. Om Sverige beslutar sig för att gå med i Nato så tror vi inte för den skull att svenskarna kommer att anfalla oss. Men då den svenska militära infrastrukturen i det läget kommer att vara underställd Natos högsta kommando kommer vi naturligtvis att vid våra nordliga gränser vidta nödvändiga militärtekniska åtgärder."

Lavrov såg inget dramatiskt i det. "vi har alltid varnat för den ständiga utvidgningen av Nato österut. Det är varje lands rätt att besluta formerna för sin säkerhet, men man måste förstå att om militär infrastruktur närmar sig Rysslands gränser, då kommer vi givetvis att vidta nödvändiga militärtekniska åtgärder. Inget personligt i det, det är bara ren business."

Så säger han. Det blir väl bara några fler mål då kan man tänka som ryska missiler kommer att ha att bekämpa när man uppfattar att de hotar rysk säkerhet. Och det är Inget personligt i det, det är bara ren business.,
2016-05-25 08:19 # 18
Slidebrain
Peace my brother Jews........

Putin är absolut också en liten gangster han, men som det står just nu lite mindre ond än västmakterna.

Anbefalar dig att göra ordentlig dubbelkoll på allt din kunskap och dina åsikter.

Sedan kom ihåg: LITA INTE PÅ NÅGON .............,INGET ÄR VAD DET OMEDELBART SÉT UT TILL ATT VARA.

Man kan välja att ignorera verkligheten, men man kan inte ignorera konsekvenserna av verkligheten.
Senast ändrad av Slidebrain; 2016-05-25 10:00
2016-05-25 11:48 # 19
P1975
http://manskligsakerhet.se/2015/10/19/ska-sverige-vara-vardland-for-nato/

Uppenbarligen är jag inte den enda konspirationsteoretikern...

Citat från slutet av artikeln: "Det pågår en glidning och en omtolkning av vår alliansfrihet, utan att någon tydlig diskussion förs om det lämpliga i detta." Detta skall riksdagen fatta beslut om idag.

Pöbeln tror att vi fortfarande bor i en "demokrati".

Vad har de mer ljugit om?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt