Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Skatteverket vill veta mera om mitt köp av silver från Estland
Skatteverket vill veta mera om mitt köp av silver från Estland
2016-04-29 00:32 # 25
Obetalbar
Ursäkta fel namn....fel 79:a :)...Tycker du är väl blåögd nu Patrik! Fascism är ett ord med väldigt brett användningsområde nuförtiden. Det är felaktigt att kalla allt man inte gillar för facism. Att ordet missbrukas förekommer verkligen. Men inte i detta fall. Jag tror inte han syftar på anställda tjänstemän som självklart gör sitt jobb.
Däremot; en bankkramande korporativ stat som gynnar bara en liten elit av storföretag och banker faller under definitionen fascism tycker jag. Om man känner till hur centralbanker och affärsbanker och politiker arbetar tillsammans så borde man inte kunna undgå de fascistiska inslagen. Att gynna särintressen och inskränka friheten är INTE kapitalism. Kapitalismen får ofta klä skott för dagens korporativa elitstyre som bara upprätthålls med politiker , centralplanerare och våldsmonopolet.
2016-04-29 18:06 # 26
jaws
Fascism eller inte, det är ointressant. Fakta är däremot att staten jagar skatter mer än någonsin. USA leder loppet och Magdalena smyger tacksamt med. Av olika skäl. Ökade skatteintäkter sitter fint i dessa tider men det handlar också om att agera knähund till USA och kanske får vi det så hett eftertraktade halvåret i säkerhetsrådet. Natoskydd utan medlemskap hoppas man också på. Gårdagens utspel att öka skattetillägget ytterligare (från nuvarande 40%) visar att man nu lämnat all sans och vett. Räknat per invånare i Sverige, vi som betalar via lön, moms och indirekta skatter, har statens skatteintäkter ökat kraftigt de senast 15 åren. Krille79, du får nog vänja dig vid att storebror vill veta mer och mer utan motivering eller rimlig anledning.
2016-04-29 22:00 # 27
Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Fascism eller inte, det är ointressant. Fakta är däremot att staten jagar skatter mer än någonsin. USA leder loppet och Magdalena smyger tacksamt med. Av olika skäl. Ökade skatteintäkter sitter fint i dessa tider men det handlar också om att agera knähund till USA och kanske får vi det så hett eftertraktade halvåret i säkerhetsrådet. Natoskydd utan medlemskap hoppas man också på. Gårdagens utspel att öka skattetillägget ytterligare (från nuvarande 40%) visar att man nu lämnat all sans och vett. Räknat per invånare i Sverige, vi som betalar via lön, moms och indirekta skatter, har statens skatteintäkter ökat kraftigt de senast 15 åren. Krille79, du får nog vänja dig vid att storebror vill veta mer och mer utan motivering eller rimlig anledning.


Hahah Tänkte på gårdagens utspel av Magda tomma ladan redan när jag läste första delen av ditt inlägg. Panama köret verkar ju bara läckt om kabalernas fiender. Vissa är helt oskadade av denna "läcka". Och så fantastiskt lägligt att man kan använda detta för att öka kontrollsamhället. Tvi!

Om det är fascism eller ej har betydelse. Ett sätt att ta makten är att använda falsk retorik och nyspråk. Det är viktigt att benämna saker för vad det är.
Europa är knähundar och vasallstater till USA-s mycket onda , farliga och människofientliga utrikespolitik. Svenskt medlemskap i NATO är fel inte bara etiskt utan är också att ta en mycket stor risk. Det är ett dåligt strategiskt val.

Donald Trump erkänner att det var ett misstag att bomba sönder Irak, Egypten och Libyen till samt att USA har störtat regionerna i kaos. (Han var inte lika frispråkig men nästan ) Vi får hoppas att den mordiska vidriga häxan Hitlary Clinton inte blir president i USA. Heja Donald Trump!


Den ryske utrikesministern Sergej Lavrov varnar nu Sverige för medlemskap i NATO.
Jag skulle vilja skriva brev till Putin och be om ursäkt för att vi i Sverige är sådana slavar och knähundar. Vi är sämre än prostituerade. Vi säljer oss till USA o NATO men kan inte ens stå för det. Vi är inte officiellt med i NATO men vi är defacto en lydstat. Vi låter NATO ha en massa flygövningar här. Vi skickar våra Gripen till Libyen och allt möjligt. Det är klart som korvspad att inte Putin vill att vi går med i NATO. Förstår mycket väl Ryssarnas uttalanden. Världen behöver Rysslands naturresurser de säljer den fortfarande för dollar och byter ut dessa dollar mot guld. De har en massa guld nu. De håller stadigt på att minska sitt dollarberoende. Ryssland skulle kunna vara en jättefin partner och vän till oss. Vi borde hålla oss till Ryssland, vårt grannland.

Såg att "socialmoderaterna" hade gjort ett utspel o krävt en förklaring på vad Lavrov sagt.. Hittade på moderat.se "Finlands sak är vår – vi bör gå med i Nato" Usch för detta neokonservativa bankkramande parti. Tänk att man har röstat på dem. Tur att man vet bättre idag.
2016-04-29 23:26 # 28
Einstein
Helt riktigt Obetalbar! Själv har jag varken tid eller lust att skriva det du just skrev. Skönt att inse att inte alla är helt obildade i det här landet, många har stoppat huvudet i sanden, förmodligen för att verkligheten är för jobbig att möta. Dock är det dessa obildade oupplysta själar som möjliggör o banar väg för faschismen!
Utöver det du nämnde vill jag bara lägga till ett par viktiga inlägg och det är rörande den motion som avhandlar frågan om obligatorisk (tvångs)vaccinering(!) Ja tro det eller ej men det är på god väg även i Sverige. Samt föräldrar till barn med cancer får ej neka strål- och cellgiftsbehandling till förmån för alternativa naturliga behandlingsmetoder. I de fall föräldrarna nekar traditionell cancerbehandling omhändertas barnen av socialen. Detta sker i det fria demokratiska välfärdslandet Sverige. Nä Sverige går inte i rask takt mot ett totalitärt faschistland!
Jag råder alla till att se och sprida denna dokumentär VAXXED
http://newsvoice.se/2016/04/16/dokumentaren-vaxxed-avslojar-cdcs-logner-om-autism-och-vacciner/

Lite off topic här, beklagar det! Men det här är så jäkla viktig sahällsinfo så jag tar mig friheten och skiter i ifall andra har invändningar här.
Senast ändrad av Einstein; 2016-04-29 23:34
2016-04-30 04:51 # 29
shadowtwister
I juli införs det moms som ska betalas i form av låtsaspengar (läs:SEK/EUR/valfri valuta)
i hela EU om man vill byta sina låtsaspengar mot verkliga pengar (läs: guld och silver).

Innan 1 juli har ingen myndighet något att göra med vad man gör med sina egna låtsaspengar
i detta området.

Efter 1 juli är det endast Norge som inte begär låtsaspengar (läs:moms) för att växla från låtsaspengar till pengar.

Ska till Norge i år och träffa en gammal kompis. Ska nog passa på att byta låtsaspengar mot pengar när jag ändå är där och hälsar på. :)
2016-04-30 11:14 # 30
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av shadowtwister
I juli införs det moms som ska betalas i form av låtsaspengar (läs:SEK/EUR/valfri valuta)
i hela EU om man vill byta sina låtsaspengar mot verkliga pengar (läs: guld och silver).

Innan 1 juli har ingen myndighet något att göra med vad man gör med sina egna låtsaspengar
i detta området.

Efter 1 juli är det endast Norge som inte begär låtsaspengar (läs:moms) för att växla från låtsaspengar till pengar.

Ska till Norge i år och träffa en gammal kompis. Ska nog passa på att byta låtsaspengar mot pengar när jag ändå är där och hälsar på. :)


Har du källa på det? I vanlig ordning misstänker ja att det skett lite viskningsleken här...
2016-04-30 11:21 # 31
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik-79
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein

Hej du,
Intressant. Big brother är i farten, jäkla fascistland det här alltså. Men du, en liten fråga. Gjorde du ett köp och överförde allt på en gång eller har du gjort många småköp om 338K totalt under året? Hur stort var den största överföringen ifall du gjorde flera?


Sansad retorik! Att skatteverket gör sitt jobb är väl knappast att anse fascistiskt. Vilken skymf mot de som levt under fascism, apartheid och andra totalitära statsordningar!


Tycker du är väl blåögd nu Krille! Fascism är ett ord med väldigt brett användningsområde nuförtiden. Det är felaktigt att kalla allt man inte gillar för facism. Att ordet missbrukas förekommer verkligen. Men inte i detta fall. Jag tror inte han syftar på anställda tjänstemän som självklart gör sitt jobb.
Däremot; en bankkramande korporativ stat som gynnar bara en liten elit av storföretag och banker faller under definitionen fascism tycker jag. Om man känner till hur centralbanker och affärsbanker och politiker arbetar tillsammans så borde man inte kunna undgå de fascistiska inslagen. Att gynna särintressen och inskränka friheten är INTE kapitalism. Kapitalismen får ofta klä skott för dagens korporativa elitstyre som bara upprätthålls med politiker , centralplanerare och våldsmonopolet.


Dock skall man ha klart för sig att de flesta nog är överens om att vi skall ha den skattenivån vi har och däri ingår ju att se till att staten kontrollerar att man betalar skatt som man ska.

Skall jag tolka det som att du betraktar det som fascism så fort staten försöker kontrollera att folk betalar sina skatter som de ska? Vad är då alternativet? Att det blir frivilligt at t betala skatt?

Man skall ha klart för sig att staten också använda för att skydda mot övergrepp. "Drömsamhället" där vi slippe r staten slipper vi också någon som skyddar oss mot folk som upprättar en stat - och det är nog det som oundvikligen sker i ett sånt samhälle.
2016-04-30 13:25 # 32
Obetalbar
Folk är lurade och fler är nöjda än vad som hade varit fallet med en högre allmän kunskapsnivå. Detta är min bedömning och Skyking vår främste bankkramare och försvarare av etablissemanget och status quo får gärna visa källor på folks stora kunskaper om transfereringssystemen geopolitik utrikespolitik nationalekonomi osv vilket då indikerar att jag har gjort en felaktikt bedömning.



Hur mycket skatter betalar vi ? Förmodligen mycket mer än svenne banan har en aning om. Därför är han kanske ganska nöjd.



Inkomstskatt punktskatter moms arbetsgivavgifter fastighetsavgift (skatt) + avgifter för saker som vi är tungna att ha elänätanslutning till tex vattenfall ( tänk nuonaffären o sån skit.. 15 miljarder åt h-e.. och ändå får de astronomiska vinster.) tv licens VA sophämtning osv osv
Kan alla skatter avläsas genom att titta på debiteringen ?
Nej!




De skatter vi betalar är den samlade köpkraften, summan av alla utgifter och vad som konfiskeras av politikerna samt mer därtill.
Vilket mera ?
Jo..när offentliga sektorn lånar och fyller upp och draperar framtiden i skuld samt hur vi drabbas av prisinflation..dyrare varor bostäder mm. Allt detta är skatt. Allt staten gör av med har den tagit från människor, Det tar den via inflation tryckande av pengar, lån, skatt samt dolda skatter och avgifter.
Affärsbankerna skapar inflation och tillåts göra det av politikerna.. de är båda våra härskare.

Staten upphandlar från stora jätteföretag.. konglomerat. Dålig konkurrens.










Vi får tillbaka en liten del av vad vi betalar i form av "välfärd". All offentlig verksamhet drivs ineffektivt så det vi får aldrig full valuta för pengarna. Välfärden blir sämre och dyrare. Högre egenavgifter trots skyhög skatt.

Politiker hanterar andras pengar och köper tjänster åt någon annan.. minsta möjliga valuta för högsta kostnad och lägst kvalitet.. politiker gör ALLTID dåliga affärer med andras pengar.

För att få ett helhetsperspektiv kan man inte enbar titta på en ögonblicksbild av ekonomin.
Vi har mat oi magen o tak över huvudet. IDAG !!! men imorgon ? alla lånen ? tänk på lånen.. flyktingkrisen ? vem betalar ? vad händer med våra pensioner..? Vi ger bort makten över vårt land och vår mark samt skickar bidrag till folk som kommer hit i 50 års åldern och är analfabeter... var är jobben.? var är industrin ? inte i SVerige iaf...
Vi stöttar USA o NATO som bombar sönder hela världen o skapar ännu mer lidande o flyktingströmmar..


Krigen dödar. Det är kabalerna , centralplanerare och stater som krigar. Inte enskilda individer. Stater dödar mer än än skyddar.

Krig finansieras alltid genom kabalerna ,politiker banker via stöld av folket skatt inflation lån.

Samhället är mycket ojämlikt, banker och medier lurar oss. Medier domineras av några få gigantiska spelare med globalistisk agenda. Vår svenska valuta är räntebärande till affärsbanker o privata intressen. Vi använder inte pengar i Sverige.. Vi använder bankernas skulder till kontoinnehavare som betalamedel och valuta.
Vi lever i ett fascistisk korporativistiskt samhälle som gynnar en liten elit av storföretag politker och banker.
2016-05-01 00:33 # 33
jaws
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik-79
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein

Hej du,
Intressant. Big brother är i farten, jäkla fascistland det här alltså. Men du, en liten fråga. Gjorde du ett köp och överförde allt på en gång eller har du gjort många småköp om 338K totalt under året? Hur stort var den största överföringen ifall du gjorde flera?


Sansad retorik! Att skatteverket gör sitt jobb är väl knappast att anse fascistiskt. Vilken skymf mot de som levt under fascism, apartheid och andra totalitära statsordningar!


Tycker du är väl blåögd nu Krille! Fascism är ett ord med väldigt brett användningsområde nuförtiden. Det är felaktigt att kalla allt man inte gillar för facism. Att ordet missbrukas förekommer verkligen. Men inte i detta fall. Jag tror inte han syftar på anställda tjänstemän som självklart gör sitt jobb.
Däremot; en bankkramande korporativ stat som gynnar bara en liten elit av storföretag och banker faller under definitionen fascism tycker jag. Om man känner till hur centralbanker och affärsbanker och politiker arbetar tillsammans så borde man inte kunna undgå de fascistiska inslagen. Att gynna särintressen och inskränka friheten är INTE kapitalism. Kapitalismen får ofta klä skott för dagens korporativa elitstyre som bara upprätthålls med politiker , centralplanerare och våldsmonopolet.


Dock skall man ha klart för sig att de flesta nog är överens om att vi skall ha den skattenivån vi har och däri ingår ju att se till att staten kontrollerar att man betalar skatt som man ska.

Skall jag tolka det som att du betraktar det som fascism så fort staten försöker kontrollera att folk betalar sina skatter som de ska? Vad är då alternativet? Att det blir frivilligt at t betala skatt?

Man skall ha klart för sig att staten också använda för att skydda mot övergrepp. "Drömsamhället" där vi slippe r staten slipper vi också någon som skyddar oss mot folk som upprättar en stat - och det är nog det som oundvikligen sker i ett sånt samhälle.



Du påstår att de flesta tycker att skatterna är på rätt nivå. Jag påstår att vi har för höga skatter, som dessutom ökar varje år sedan lång tid. Om inte de flesta vet detta är man dåligt insatt. Den aktuella jakten på skatteplanerare kommer av att politiker aldrig får nog med skatt och att det trots ökade skatter är tomt på kistbotten. Ju längre denna utveckling pågår desto fler kontrollmetoder behöver den alltmer desperata staten ta till. Enda sättet att stoppa detta är att strypa tillförseln av skattepengar.

Skattetrycket sägs minska. Det stämmer inte. Det skattetryck man får genom att dividera statens skatteintäkter med antalet invånare ökar och har gjort så i minst 15 år. Vi bör kunna vara överens om att det är invånarna i ett land som är de som äger landets skulder och tillgångar. Därför är det relevant att följa hur ovanstående skattetryck utvecklar sig över tid. Dessutom kommer endast c:a 10% av statens skatteinkomster från företag, 90% kommer från lön, indirekta skatter och moms. Och allt kokar så småningom ner till den enskilda fysiska personen.
Hur kan det komma sig att Sverige hade världens bästa välfärd för 15 år sedan men betydligt lägre skatteintäkter. Det visar att ökad skatt inte är samma som ökad välfärd. Därför bör de som "är överens om" att vi ska ha exakt den skattenivå vi har nu tänka till en gång till.

Tror "de flesta" inte på mitt påstående så ryck av skygglapparna och gå in på Ekonomifakta eller Statistiska Centralbyrån och ta fram siffrorna på skatteintäkter och befolkningsmängd. Sen är det bara att dividera.
Senast ändrad av jaws; 2016-05-01 00:34
2016-05-02 14:12 # 34
Börjesson
Citat:
Ursprungligen postat av shadowtwister
I juli införs det moms som ska betalas i form av låtsaspengar (läs:SEK/EUR/valfri valuta)
i hela EU om man vill byta sina låtsaspengar mot verkliga pengar (läs: guld och silver).

Innan 1 juli har ingen myndighet något att göra med vad man gör med sina egna låtsaspengar
i detta området.

Efter 1 juli är det endast Norge som inte begär låtsaspengar (läs:moms) för att växla från låtsaspengar till pengar.

Ska till Norge i år och träffa en gammal kompis. Ska nog passa på att byta låtsaspengar mot pengar när jag ändå är där och hälsar på. :)

Moms på guld i EU från 1 juli? Är det sant? Har inte hört ett ord om detta tidigare. Källa? (Silver däremot, där har det ju varit moms hela tiden. Det har bara funnits enstaka kryphål typ Estland, som väl nu täpps igen.)
2016-05-02 16:06 # 35
Sandow
Citat:
Ursprungligen postat av Börjesson
Citat:
Ursprungligen postat av shadowtwister
I juli införs det moms som ska betalas i form av låtsaspengar (läs:SEK/EUR/valfri valuta)
i hela EU om man vill byta sina låtsaspengar mot verkliga pengar (läs: guld och silver).

Innan 1 juli har ingen myndighet något att göra med vad man gör med sina egna låtsaspengar
i detta området.

Efter 1 juli är det endast Norge som inte begär låtsaspengar (läs:moms) för att växla från låtsaspengar till pengar.

Ska till Norge i år och träffa en gammal kompis. Ska nog passa på att byta låtsaspengar mot pengar när jag ändå är där och hälsar på. :)

Moms på guld i EU från 1 juli? Är det sant? Har inte hört ett ord om detta tidigare. Källa? (Silver däremot, där har det ju varit moms hela tiden. Det har bara funnits enstaka kryphål typ Estland, som väl nu täpps igen.)


Moms på guld är inte aktuellt. Det har hen nog blandat ihop med andra förändringar.
2016-05-13 23:36 # 36
shadowtwister
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av shadowtwister
I juli införs det moms som ska betalas i form av låtsaspengar (läs:SEK/EUR/valfri valuta)
i hela EU om man vill byta sina låtsaspengar mot verkliga pengar (läs: guld och silver).

Innan 1 juli har ingen myndighet något att göra med vad man gör med sina egna låtsaspengar
i detta området.

Efter 1 juli är det endast Norge som inte begär låtsaspengar (läs:moms) för att växla från låtsaspengar till pengar.

Ska till Norge i år och träffa en gammal kompis. Ska nog passa på att byta låtsaspengar mot pengar när jag ändå är där och hälsar på. :)


Har du källa på det? I vanlig ordning misstänker ja att det skett lite viskningsleken här...


Inte mycket gissningslek om man bemödar sig trycka på valfri sökmotorsknapp.
Är man lagd åt att få allt serverat så testa valfri sökmotor med "silver moms 1 juli".

20+ källor där.

Ska vara snäll ändå:
1. För att använda en sökmotor behövs något som kallas en webbläsare (engelska: browser)
(a. Har du ingen webbläsare så är jag förvånad att du hittat hit till att börja med)
2. I webbläsaren skriv in addressen till en sökmotor (har du något slags vett så använd ej google)
3. Om du hittat en sökmotor så brukar det oftast finnas ett så kallat fält. Där kan man skriva saker med tangentbordet, tex. silver
4. Efter att du har fyllt i sökfältet med texten "silver moms 1 juli" fast utan citationstecknen så
trycker du på tangenten return (det är den stora knappen med en stor pil på som pekar lite tillbaka)

Man kan ju alltid fråga sig om en konstruerad institution (EU) har någonting alls att säga om
när det gäller nationer. En konstruktion/ett institut är just det.

I dessa frågor brukar nationen Sverige alltid vika sig dock enligt principen
"Det är ju dumt att bråka, vi kan väl komma överens allihopa ?".

I Sverige har vi nämligen inga ledare. Namnet på de som ska ledarna heter politiker.
Dessa människor är dock inte ledare av nationen. Dessa människor är endast intresserade
av en sak. De vill roffa åt sig så mycket låtsaspengar (läs: valuta) som möjligt.

Oftast är dessa politiker totalt ovetande om den verklighet som pågår runt omkring dem.
Utmärkta exempel: Mona Sahlin och Åsa Romson.

Sistnämnda levererar alltid garanterad tragikomik vilket kan vara underhållande i minimal dos.
Större dos orsakar oftast huvudvärk för tänkande människor dock.

Människor som lever i nationen Sverige har dock fått intryckt i sig sedan de var 6 år att
politiker "tar hand om oss", trots att de knappt vet skillnaden på vänstersko och högersko och
än indre hur man tar på sig en sko.

Nationen Norge inser dock att den är en ..nation.
Säg gärna till om du behöver utförligare information så kan jag hänvisa dig till en grundlektion i Svenska alternativt grundläggande logik. ;)
Senast ändrad av shadowtwister; 2016-05-14 00:00


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt