Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < BANKLOBBYLISTER PÅ NÄTET...SE UPP
BANKLOBBYLISTER PÅ NÄTET...SE UPP
2016-01-05 01:00 # 27
Truthseeker
Ja, genast får Nina påhopp! Av flera troll som det verkar.
Man hör på ordvalen med vilken negativ hätskhet den utförs. Inte med genuin tvekan eller nyfikenhet. Inte med undran om var hennes tankar o konklussioner kommer ifrån? Vad kan få en person att skriva så i detta forum?
Jag skrev i en annan tråd, en bit som jag gärna delar med mig av i all oändlighet, i kriget med trollen:

"
Blev ju en bra tråd det här! Där läsaren själv (Den som orkar) kan se vem/vilka som trollar i forumet.
Skulle vara intressant att vara med Skyking på en arbetsdag åt bankmaffian. Hur lägger de upp arbetsdagen? Vad skrive de på whiteboardtavlan? Hur fördelar de upp arbetet sinsemellan? Hur mycket resurrser har firman? Borde sannolikt ha en o annan beteendevetare, journalist/publisict m.fl. i staben.
Ett sätt, som börjar bli vanligt, är att avleda oss sanningssökare. Plantera in lögner av bissarra slag där vi normalt söker efter information. Se t.ex youtube som börjar bli packad med nonsensinfo om ödler från rymden så fort man söker på 9/11 eller goldspot. Detta gör det svårare för oss att sålla o filtrera bort skiten o hitta den viktiga o verkliga sanningen.
Samtidigt besudlas hela ämnet med låg trovärdighet. Ingen kommer längre tro att något är sant som sägs om 9/11.
Såhär jobbar bankeliten med sina troll och beteendevetare. Det är välutbildade människor som vet hur man kontrollerar och påverkar grupper med människor i flock. De blandar in ord i debatten, som "konspirationsteorier", "foliehattar", "reptiler" o annat för att misskreditera de som kommer med sakliga frågor o svar.
När man ställer trollen mot väggen med noga genomtänkta frågor svarar de inte, utan dribblar bort saken o hugger mot personen istället. Eller så för de olika cirkelresonemang o talar mot sig själva när det passar. Om Skyking någonsin hade varit intresserad på riktigt av ädelmetall hade han väl tagit till sig av någon av alla de länkar, filmer o stöd för våra belägg som han så envetet kräver av oss? eller varför frågar han? Han besvärar sig inte ens att kommentera film mm, utan går bara raskt vidare till nästa rappakalja. Så typisk trolltaktik.
En annan strategi är att döda trådar (som denna) med massiv textmos o rappakalja så ingen orkar plöja igenom de kloka inlägg som kan råka finnas emellanåt. Tyvärr verkar det vara flera troll nu som "bombar" hela forumet. Men det bevisar ju desperationen hos bankmaffian. Ju fler skitinlägg ju mindre läsare får forumet, är devisen hos trollstaben. -Let's kill the forum!
Bara det att sanningar kryper på olika vis fram. De som bestämmer må vara psykopater. Men det är inte 93% av resten av jordens befolkning! I skykings stab sitter en eller flera med samvete som gnager. På bankerna sitter andra o ser hur chefer gör uppenbara "manipulationer". Fler o fler lättar sina samveten på t.ex Wikileaks o andra ställen. Whistleblowers överallt på youtube. De flesta börjar vid det här laget att förstå, att saker o ting är inte som det borde vara. Man har en magkänsla. En storm som bankmaffian bävar o på alla sätt försöker bromsa. Det går inte.

Senast ändrad av Truthseeker; 2016-01-05 00:39 "
2016-01-05 04:32 # 28
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
MARCANDREW,! Bemöt en person på samma sätt den bemöter dig. Nytt ordspråk av mig, bra va?


Det är väl en omskrivning av den gyllene regeln, men det kvittar väl du får väl tro att det är dina ord. Jag anser att du har en väldigt dryg attityd överlag på forumet, det har även dina "fiender" överlag också. Jag tycker det mesta du skriver är känslomässigt dravel, men det har väl varit något bra inlägg. Folk kanske tycker det samma när jag skriver något. Jag menar mest att du behöver inte ha en sån aggressiv framtoning. Och det jag menar med mig fråga som jag inte fick svar på,och det kvittar om jag får ett eller inte är följande: Jag är ganska trött på alla domedagsprofeter, jag är lika trött på alla bankirkramare också. De första är dock bättre än de andra. Orkar inte utveckla mer, skyller på min falska ischias som gör att man är vaken halv fem på morgonen.. Jag ska inte lägga mig i det här mer, tyckte mest att du var dryg och då fick jag lust att vara dryg jag med. Hoppas att du inte är lika dryg mot folk i största allmänhet för då får man det inte lätt i livet.
2016-01-05 04:40 # 29
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Värt att notera är att MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) i skrivande stund är i full färd med att upprätta en helt ny avdelning/verksamhet inom MSB (minns ej namnet på denna) men syftet är att skydda svenskarna mot den propaganda som våra "folkvalda" sägs komma från icke västerländsk press samt alt. media.
Kostnaden för denna nya verksamhet lär vara så omfattande och stor att andra delar inom MSB kommer att läggas ned eftersom man anser att propagandan från öst är så stor och skadlig för svenskarna i detta nu. Enligt våra odemokratiska "folkvalda" behöver vi skyddas och detta genom fler troll avlönade av staten som ska spy sin propaganda över oss.
Man är tydligen väldigt orolig för den nya trend som stavas alternativ media samt nyhetsflödet från icke västerländsk press som ej styrs av säkerhetstjänsterna CIA/MI6/MOSSAD.
Skönt att veta vad skattepengarna går till.
Som Alex Jones säger, "There's a war on for your mind".


Vad har du för källor på det? Eller är det mesta du skriver något som du fyllt ut efter egna fantasier?

Låt mig gissa - nu kommer Nina24 att gorma om att jag är "bråkig" osv. När jag inte nickar instämmande till allt så är jag tydligen "bråkig".


http://www.dn.se/nyheter/sverige/hemlig-grupp-ska-mota-ryskt-informationskrig/

Här skriver DN om det som JAG tror att Einstein menade.


Nå, var i texten står något om någon ny avdelning? Var står att kostnaden är omfattande? Var står att de är tvugna att lägga ner annan verksamhet? Var står om avlönade troll?

Var står om att man skall skydda mot propaganda endast från ryskt håll? Även om det tas som exempel ryska satsningar - det är kanske detta som "einstein" avser med "påstås vara ryskt håll"?

Om detta är "einsteins" källa så visar det ju att han fyller ut den med en rejäl dos med egna fantasier och spekulationer...


Jag kan väl inte svara för honom? Märk att jag skrev vad jag tror... Vill dock tillägga att jag hört något liknande, jag har även skrivit något om just det i ett inlägg en gång också TROR jag. Låter inte så osannolikt enligt mig det han påstår för övrigt, ganska självklart att man kontrar propaganda frånandra nationer om det går emot ens intressen. Tror knappast jag behöver en källa på att det är självklart. Tack för mig.
2016-01-05 10:04 # 30
Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Värt att notera är att MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) i skrivande stund är i full färd med att upprätta en helt ny avdelning/verksamhet inom MSB (minns ej namnet på denna) men syftet är att skydda svenskarna mot den propaganda som våra "folkvalda" sägs komma från icke västerländsk press samt alt. media.
Kostnaden för denna nya verksamhet lär vara så omfattande och stor att andra delar inom MSB kommer att läggas ned eftersom man anser att propagandan från öst är så stor och skadlig för svenskarna i detta nu. Enligt våra odemokratiska "folkvalda" behöver vi skyddas och detta genom fler troll avlönade av staten som ska spy sin propaganda över oss.
Man är tydligen väldigt orolig för den nya trend som stavas alternativ media samt nyhetsflödet från icke västerländsk press som ej styrs av säkerhetstjänsterna CIA/MI6/MOSSAD.
Skönt att veta vad skattepengarna går till.
Som Alex Jones säger, "There's a war on for your mind".


Vad har du för källor på det? Eller är det mesta du skriver något som du fyllt ut efter egna fantasier?

Låt mig gissa - nu kommer Nina24 att gorma om att jag är "bråkig" osv. När jag inte nickar instämmande till allt så är jag tydligen "bråkig".


Podd72 (iTunes) - av Mittmedia AB med stöd av Civilförsvarsförbundet. Programledare: Patrik Oksanen
Ingen behöver "köpa" det jag säger, det är upp till envar att söka sin egen sanning där ute.
Vill dock tillägga att jag anser att Podd72 delvis är vinklad och innehållande propaganda till förmån för västerländsk världssyn och anti Putin tugg. Inte undra på att Expressen snackat upp bloggen i sina mediakanaler.
2016-01-05 18:54 # 31
Nina24
Truthseeker och Einstein med flera som backar upp sanningen och framförallt mig, ni anar inte så glad jag blir. Mest för att det är svårt och jobbigt att försvara sig mot sånt hat. Vi håller ihop mot stövltrampare som bara vill förstöra det vi samlas runt och tycker så mycket om, guld och silver. tack så oändligt mycket! Från mitt djupaste hjärta, betyder mycket, mycket ska ni vet.
2016-01-05 18:58 # 32
Truthseeker
Glöm inte Obetalbar för hans balanserade och informativa inlägg ;-)
Tillsammans är vi starka o sanning segrar alltid. Naturlagar går sin gilla gång...
2016-01-05 19:16 # 33
Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Truthseeker och Einstein med flera som backar upp sanningen och framförallt mig, ni anar inte så glad jag blir. Mest för att det är svårt och jobbigt att försvara sig mot sånt hat. Vi håller ihop mot stövltrampare som bara vill förstöra det vi samlas runt och tycker så mycket om, guld och silver. tack så oändligt mycket! Från mitt djupaste hjärta, betyder mycket, mycket ska ni vet.


;-)
Låt dom inte ta din energi; du bestämmer själv vem du vill fördjupa samtal med. De som trycker ner och ej respekterar dig gör du bäst i att bara ignorera.

Du gör ett bra jobb, fortsätt med det ;)
2016-01-05 20:05 # 34
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Värt att notera är att MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) i skrivande stund är i full färd med att upprätta en helt ny avdelning/verksamhet inom MSB (minns ej namnet på denna) men syftet är att skydda svenskarna mot den propaganda som våra "folkvalda" sägs komma från icke västerländsk press samt alt. media.
Kostnaden för denna nya verksamhet lär vara så omfattande och stor att andra delar inom MSB kommer att läggas ned eftersom man anser att propagandan från öst är så stor och skadlig för svenskarna i detta nu. Enligt våra odemokratiska "folkvalda" behöver vi skyddas och detta genom fler troll avlönade av staten som ska spy sin propaganda över oss.
Man är tydligen väldigt orolig för den nya trend som stavas alternativ media samt nyhetsflödet från icke västerländsk press som ej styrs av säkerhetstjänsterna CIA/MI6/MOSSAD.
Skönt att veta vad skattepengarna går till.
Som Alex Jones säger, "There's a war on for your mind".


Vad har du för källor på det? Eller är det mesta du skriver något som du fyllt ut efter egna fantasier?

Låt mig gissa - nu kommer Nina24 att gorma om att jag är "bråkig" osv. När jag inte nickar instämmande till allt så är jag tydligen "bråkig".


Podd72 (iTunes) - av Mittmedia AB med stöd av Civilförsvarsförbundet. Programledare: Patrik Oksanen
Ingen behöver "köpa" det jag säger, det är upp till envar att söka sin egen sanning där ute.
Vill dock tillägga att jag anser att Podd72 delvis är vinklad och innehållande propaganda till förmån för västerländsk världssyn och anti Putin tugg. Inte undra på att Expressen snackat upp bloggen i sina mediakanaler.


Exakt var tycker du att den källan var stöd för det du skrev? Jag lyssnade på den delen (intervjuven med Konnander) som jag tror skulle vara källa, men det verkade mest gå ut på att folk borde ha ett källkritiskt tänkande.

Faktiskt så var marcandrew's förslag till källa mer realistisk, men inte ens den gav speciellt mycket stöd för det du skrev. Den källan du angav gav inget stöd alls för ditt påstående.
2016-01-05 20:48 # 35
Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Värt att notera är att MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) i skrivande stund är i full färd med att upprätta en helt ny avdelning/verksamhet inom MSB (minns ej namnet på denna) men syftet är att skydda svenskarna mot den propaganda som våra "folkvalda" sägs komma från icke västerländsk press samt alt. media.
Kostnaden för denna nya verksamhet lär vara så omfattande och stor att andra delar inom MSB kommer att läggas ned eftersom man anser att propagandan från öst är så stor och skadlig för svenskarna i detta nu. Enligt våra odemokratiska "folkvalda" behöver vi skyddas och detta genom fler troll avlönade av staten som ska spy sin propaganda över oss.
Man är tydligen väldigt orolig för den nya trend som stavas alternativ media samt nyhetsflödet från icke västerländsk press som ej styrs av säkerhetstjänsterna CIA/MI6/MOSSAD.
Skönt att veta vad skattepengarna går till.
Som Alex Jones säger, "There's a war on for your mind".


Vad har du för källor på det? Eller är det mesta du skriver något som du fyllt ut efter egna fantasier?

Låt mig gissa - nu kommer Nina24 att gorma om att jag är "bråkig" osv. När jag inte nickar instämmande till allt så är jag tydligen "bråkig".


Podd72 (iTunes) - av Mittmedia AB med stöd av Civilförsvarsförbundet. Programledare: Patrik Oksanen
Ingen behöver "köpa" det jag säger, det är upp till envar att söka sin egen sanning där ute.
Vill dock tillägga att jag anser att Podd72 delvis är vinklad och innehållande propaganda till förmån för västerländsk världssyn och anti Putin tugg. Inte undra på att Expressen snackat upp bloggen i sina mediakanaler.


Exakt var tycker du att den källan var stöd för det du skrev? Jag lyssnade på den delen (intervjuven med Konnander) som jag tror skulle vara källa, men det verkade mest gå ut på att folk borde ha ett källkritiskt tänkande.

Faktiskt så var marcandrew's förslag till källa mer realistisk, men inte ens den gav speciellt mycket stöd för det du skrev. Den källan du angav gav inget stöd alls för ditt påstående.


Ärligt talat. Om vi ska använda mainstreammedia, betalda mainstream experter och Internationellt erkända (vad det nu är värt) ekonomiska tidskrifter som exempel, ja då ska råoljepriset upp 2016, världen har inte varit i recession sedan 2008, USA arbetslöshetssiffra 5,5% (när den i själva verket är >25%), börsen skall upp 2016, USA och NATO försöker bekämpa ISIL och Putin gör sitt bästa för att motarbeta detta (eller hur var det nu?? Var det tvärtom kanske??), USA dollarn är råstark och Guld/Silverpriserna är dåliga investeringsalternativ där MSM har en samlad pessimistisk bild över dess utveckling för lång tid framöver. Jag kan fortsätta i all oändlighet.
Alla människor med puls, ett par väl fungerande hjärnceller och som ej är köpt av branschintressen inser att så inte är fallet. MSM idag är inte vad den en gång var när det fanns en gnutta heder i journalistiskt arbete och pressetik.
Ett sjunkande råoljepris är ett starkt tecken på en döende US Dollar. Vänta tills du ser priser under $30, så ska du få se vad jag pratar om. Förstås inget om detta i svensk eller utländsk MSM. Vad är en erkänd reguljär MSM källa värd idag när det enda som kommer från det hållet är ren skär lögn alternativ vinklad propaganda eller oftast en komb av dem båda.

Jag skrev det förut och skriver det igen eftersom du inte tycks ha förstått enkelheten i mitt meddelande. Tro inte på det jag skriver, gå ut och gör din egen research. Sök din egen sanning, och du - sluta upp med att störa dig med alla andra fritänkare och vänliga själar här inne som försöker göra sitt bästa för att väcka intresse och informera om allehanda saker. Du behöver inte tycka lika som mig eller någon annan. Bidra gärna till en konstruktiv dialog men att hela tiden slå ned på och kritisera vad andra uttrycker bevisar bara vilken ohederlig liten pojke som bor inom dig.
2016-01-05 20:53 # 36
Nina24
Ja, självklart stort tack till dig också "obetalbar" som flera ggr gått in och backat mig och mina inlägg. Tack, snälla du och alla ni andra. Betyder mycket ska ni veta, mycket!
2016-01-05 21:16 # 37
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Värt att notera är att MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) i skrivande stund är i full färd med att upprätta en helt ny avdelning/verksamhet inom MSB (minns ej namnet på denna) men syftet är att skydda svenskarna mot den propaganda som våra "folkvalda" sägs komma från icke västerländsk press samt alt. media.
Kostnaden för denna nya verksamhet lär vara så omfattande och stor att andra delar inom MSB kommer att läggas ned eftersom man anser att propagandan från öst är så stor och skadlig för svenskarna i detta nu. Enligt våra odemokratiska "folkvalda" behöver vi skyddas och detta genom fler troll avlönade av staten som ska spy sin propaganda över oss.
Man är tydligen väldigt orolig för den nya trend som stavas alternativ media samt nyhetsflödet från icke västerländsk press som ej styrs av säkerhetstjänsterna CIA/MI6/MOSSAD.
Skönt att veta vad skattepengarna går till.
Som Alex Jones säger, "There's a war on for your mind".


Vad har du för källor på det? Eller är det mesta du skriver något som du fyllt ut efter egna fantasier?

Låt mig gissa - nu kommer Nina24 att gorma om att jag är "bråkig" osv. När jag inte nickar instämmande till allt så är jag tydligen "bråkig".


Podd72 (iTunes) - av Mittmedia AB med stöd av Civilförsvarsförbundet. Programledare: Patrik Oksanen
Ingen behöver "köpa" det jag säger, det är upp till envar att söka sin egen sanning där ute.
Vill dock tillägga att jag anser att Podd72 delvis är vinklad och innehållande propaganda till förmån för västerländsk världssyn och anti Putin tugg. Inte undra på att Expressen snackat upp bloggen i sina mediakanaler.


Exakt var tycker du att den källan var stöd för det du skrev? Jag lyssnade på den delen (intervjuven med Konnander) som jag tror skulle vara källa, men det verkade mest gå ut på att folk borde ha ett källkritiskt tänkande.

Faktiskt så var marcandrew's förslag till källa mer realistisk, men inte ens den gav speciellt mycket stöd för det du skrev. Den källan du angav gav inget stöd alls för ditt påstående.


Ärligt talat. Om vi ska använda mainstreammedia, betalda mainstream experter och Internationellt erkända (vad det nu är värt) ekonomiska tidskrifter som exempel, ja då ska råoljepriset upp 2016, världen har inte varit i recession sedan 2008, USA arbetslöshetssiffra 5,5% (när den i själva verket är >25%), börsen skall upp 2016, USA och NATO försöker bekämpa ISIL och Putin gör sitt bästa för att motarbeta detta (eller hur var det nu?? Var det tvärtom kanske??), USA dollarn är råstark och Guld/Silverpriserna är dåliga investeringsalternativ där MSM har en samlad pessimistisk bild över dess utveckling för lång tid framöver. Jag kan fortsätta i all oändlighet.
Alla människor med puls, ett par väl fungerande hjärnceller och som ej är köpt av branschintressen inser att så inte är fallet. MSM idag är inte vad den en gång var när det fanns en gnutta heder i journalistiskt arbete och pressetik.
Ett sjunkande råoljepris är ett starkt tecken på en döende US Dollar. Vänta tills du ser priser under $30, så ska du få se vad jag pratar om. Förstås inget om detta i svensk eller utländsk MSM. Vad är en erkänd reguljär MSM källa värd idag när det enda som kommer från det hållet är ren skär lögn alternativ vinklad propaganda eller oftast en komb av dem båda.

Jag skrev det förut och skriver det igen eftersom du inte tycks ha förstått enkelheten i mitt meddelande. Tro inte på det jag skriver, gå ut och gör din egen research. Sök din egen sanning, och du - sluta upp med att störa dig med alla andra fritänkare och vänliga själar här inne som försöker göra sitt bästa för att väcka intresse och informera om allehanda saker. Du behöver inte tycka lika som mig eller någon annan. Bidra gärna till en konstruktiv dialog men att hela tiden slå ned på och kritisera vad andra uttrycker bevisar bara vilken ohederlig liten pojke som bor inom dig.


Du får ursäkta, men det du skrev gav intrycket att du hävdade ett faktum och inte gjorde uttryck för en åsikt.

Mot bakgrund av de källor jag sett i ärendet så ser det du skrev ut som fria fantasier. Är ditt svar nu en bekräftelse på att jag skall tolka det som så?
2016-01-05 22:33 # 38
Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
MARCANDREW,! Bemöt en person på samma sätt den bemöter dig. Nytt ordspråk av mig, bra va?


Det är väl en omskrivning av den gyllene regeln, men det kvittar väl du får väl tro att det är dina ord. Jag anser att du har en väldigt dryg attityd överlag på forumet, det har även dina "fiender" överlag också. Jag tycker det mesta du skriver är känslomässigt dravel, men det har väl varit något bra inlägg. Folk kanske tycker det samma när jag skriver något. Jag menar mest att du behöver inte ha en sån aggressiv framtoning. Och det jag menar med mig fråga som jag inte fick svar på,och det kvittar om jag får ett eller inte är följande: Jag är ganska trött på alla domedagsprofeter, jag är lika trött på alla bankirkramare också. De första är dock bättre än de andra. Orkar inte utveckla mer, skyller på min falska ischias som gör att man är vaken halv fem på morgonen.. Jag ska inte lägga mig i det här mer, tyckte mest att du var dryg och då fick jag lust att vara dryg jag med. Hoppas att du inte är lika dryg mot folk i största allmänhet för då får man det inte lätt i livet.



Min framtoning kommer av all provokation av vissa på sidan, inte svårare än så. Sen finns det alltid msk som vill skylla på andra. Vi vet alla när vi gjort fel mot ngn och samvetet kommer ingen ifrån. Skönt att du har självkritik, visar på en frisk själ. Hoppas att din vakenhet går över så du får sova och vila ut, alltid jobbigt när en inte kan koppla av. nej, på din fråga om dryg i allmänhet utan en msk som bryr mig alltför mycket om andra och snarare blir uppäten. En orsak till mina reaktioner på sidan också, önskar att vi msk kunde vara lite mer mänskliga med varann. Ha'det gott!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt