Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Bitgold
Bitgold
2015-09-02 11:28 # 13
Guldbugg
Tycker personligen Bitgold är ett intressant komplement till skattkistan. Väntar även på mitt mastercard som borde dyka upp i veckan. Tror dock inte jag ska använda det så frekvent. Mer nyfiken just nu.

För er som inte skapat konto så kan ni få 0,5 gram gratis guld (värt ca 150kr) om ni skapar konto på nedan länk. Det tar ca 2 min och är väldigt enkelt.

https://bitgold.com/r/Lgn9Di
Senast ändrad av Guldbugg; 2015-09-02 11:50
2015-09-02 13:07 # 14
HansA
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking


Jag frågade efter källa på lagen, men jag testade att googla på direktivet och tittade på regimens hemsida och det enda jag kunde hitta där var en lagrådsremiss - dvs regeringen verkar inte ens lagt ett lagförslag till riksdagen och än mindre har lagen stiftas och än mindre trädit i kraft.

Att uttala sig så tvärsäkert om en lag verkar då märkligt och är något som i högsta grad föranleder krav på att man skall redogöra källor för påståendet.

Det jag läst om planerna stämmer inte överens med den bild som målas upp lite varstans här. Det är snarare en fråga om att staten får rätt att lägga vantarna på banken än att banken får lägga vantarna på kundernas medel. Jag har dessutom inte sett något om att insättningsgarantin skall avskaffas.

Tillägg: utan att kunna referera till en faktisk lag verkar det som att det är ganska fria spekuöationer.


Du har rätt i att någon lag finns inte än. Mina länkar var mer informativa om att det pågår arbete.
Det verkar dock som att sverige inte riktigt vill tvinga in det så kallade "bail-in".
Sen vet jag inte riktigt om det måste till en lag, eller om Riksgälden kan styras genom nya regleringsbrev.
Jag är inte så insatt i hur detta går till.
2015-09-02 17:00 # 15
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av HansA
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking


Jag frågade efter källa på lagen, men jag testade att googla på direktivet och tittade på regimens hemsida och det enda jag kunde hitta där var en lagrådsremiss - dvs regeringen verkar inte ens lagt ett lagförslag till riksdagen och än mindre har lagen stiftas och än mindre trädit i kraft.

Att uttala sig så tvärsäkert om en lag verkar då märkligt och är något som i högsta grad föranleder krav på att man skall redogöra källor för påståendet.

Det jag läst om planerna stämmer inte överens med den bild som målas upp lite varstans här. Det är snarare en fråga om att staten får rätt att lägga vantarna på banken än att banken får lägga vantarna på kundernas medel. Jag har dessutom inte sett något om att insättningsgarantin skall avskaffas.

Tillägg: utan att kunna referera till en faktisk lag verkar det som att det är ganska fria spekuöationer.


Du har rätt i att någon lag finns inte än. Mina länkar var mer informativa om att det pågår arbete.
Det verkar dock som att sverige inte riktigt vill tvinga in det så kallade "bail-in".
Sen vet jag inte riktigt om det måste till en lag, eller om Riksgälden kan styras genom nya regleringsbrev.
Jag är inte så insatt i hur detta går till.


Som sagt på regeringens hemsida finns lagrådsremissen - däri finns de lagar som regeringen har tänkt föreslå. Att utse resolutionsmyndighet innan lagen trätt ikraft är i sin ordning då det inte betyder något innan dess ändå.

Om en bank hamnar på obestånd finns det i grunden tre alternativ: staten går in och räddar banken (bail-out), man låter banken gå omkull eller man låter bankens fordringsägare rädda banken (bail-in). Det tredje alternativet är inte möjligt utan att ändra lagen.

Med tanke på att regeringen beskrivit hur bail-in skall fungera i sverige så är det knappast troligt att man inte skall göra något annat än att införa det. Vad som nämnts är att staten skall ta över kontroll av banken och ingen (fordringsägare) skall få sämre rätt äv vad de hade haft vid en konkurs (och den rätten är den enda de har nu). Kanske får de til och med bättre rätt då det talats om aktier i banken som ersättning.

Det förefaller som endel försöker sprida missuppfattningar om vad bail-in innebär.

Notera t.ex. att bail-in inte utesluter bankgarantin (som innebär att staten övertar fordringen på banken).
2015-09-03 16:32 # 16
Guldbugg
För dem som egentligen inte är intresseradeav Bitgold själva kan jag erbjuda 1 x 1 oz 2013 Silver Eagle till dem som signar up via nedan länk samt sedan skickar mig sin sign up bonus på 0.5 gram guld. Dvs en gratis silver eagle för några minuters arbete.

Länk: https://www.bitgold.com/r/Lgn9Di
Senast ändrad av Guldbugg; 2015-09-03 16:44
2015-09-03 16:43 # 17
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
För dem som egentligen inte är intresseradeav Bitgold själva kan jag erbjuda 1 silver eagle till dem som signar up via nedan länk samt sedan skickar mig sin sign up bonus på 0.5 gram guld. Dvs en gratis silver eagle för några minuters arbete.

Länk: https://www.bitgold.com/r/Lgn9Di


Är intresserad. Hur gör man? Steg för steg.
Mums, en gratis silver eagle :)
2015-09-03 16:45 # 18
Guldbugg
Kopiera länken, skriv in din mail och välj ett lösen. Sedan får du en länk mailad till dig, där följer du bara instruktionerna. Tar ca 2 min :)
2015-09-03 20:14 # 19
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
Kopiera länken, skriv in din mail och välj ett lösen. Sedan får du en länk mailad till dig, där följer du bara instruktionerna. Tar ca 2 min :)


Har skapat konto nu och fått en bonus på 0,5 gram guld.
Men hur skickar man den bonusen till dig då?
2015-09-03 20:40 # 20
RB
Nu har jag skaffat konto och satt in 1000kr. Har även ansökt om ett kort, får se hur de går.

När man sätter in pengar så får man välja i vilket land man vill att de fysiska guldet ska vara, jag valde Schweiz.
Kortet är prepaid och inte kopplat till kontot, så man får föra över från sitt guldkonto till kortet, den transaktionen tar dom betalt för. Jag tror det var 1%, kommer inte ihåg.
Uttagsavgift är 25kr i bankomat.
Dom har maxbelopp via ATM eller kortköp, även begränsning på hur många gånger per dag. Denna begränsning kan man ta bort eller göra bättre, via nån NYC, know your customer. Man måste alltså ladda upp bild på sitt körkort och bevis på adress, typ en räkning eller nått.
2015-09-03 21:00 # 21
Guldbugg
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
Kopiera länken, skriv in din mail och välj ett lösen. Sedan får du en länk mailad till dig, där följer du bara instruktionerna. Tar ca 2 min :)


Har skapat konto nu och fått en bonus på 0,5 gram guld.
Men hur skickar man den bonusen till dig då?


Strålande. Skicka det till epostadressen Gunnarmonkan@gmail.com. Maila mig sedan namn och adress till samma email.
2015-09-04 10:52 # 22
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
Kopiera länken, skriv in din mail och välj ett lösen. Sedan får du en länk mailad till dig, där följer du bara instruktionerna. Tar ca 2 min :)


Har skapat konto nu och fått en bonus på 0,5 gram guld.
Men hur skickar man den bonusen till dig då?


Strålande. Skicka det till epostadressen Gunnarmonkan@gmail.com. Maila mig sedan namn och adress till samma email.


Har lagt till din epost adress under kontakter att skicka guld till, men det är noll kr överallt och noll gram guld. Så det går inte att skicka bonusen till din epost. Under status på transaktioner står det avvaktande. 60 dagars period för bonusen att komma in står det ungefär på engelska. Det står också att det kan ta 24 till 48 timmar att få en bekräftelse från valvförvaltaren. Kanske det senare går att göra en överföring? Vet inte vad som ska göras?
Senast ändrad av tuna1024; 2015-09-04 10:57
2015-09-04 11:21 # 23
Guldbugg
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
Kopiera länken, skriv in din mail och välj ett lösen. Sedan får du en länk mailad till dig, där följer du bara instruktionerna. Tar ca 2 min :)


Har skapat konto nu och fått en bonus på 0,5 gram guld.
Men hur skickar man den bonusen till dig då?


Strålande. Skicka det till epostadressen Gunnarmonkan@gmail.com. Maila mig sedan namn och adress till samma email.


Har lagt till din epost adress under kontakter att skicka guld till, men det är noll kr överallt och noll gram guld. Så det går inte att skicka bonusen till din epost. Under status på transaktioner står det avvaktande. 60 dagars period för bonusen att komma in står det ungefär på engelska. Det står också att det kan ta 24 till 48 timmar att få en bekräftelse från valvförvaltaren. Kanske det senare går att göra en överföring? Vet inte vad som ska göras?


Okej, dem har infört en period på 60 dagar innan man får sin bonus. Kanske kommer den in på kontot snabbare. När den väl gjortde t är det bara att maila mig. Lägger undan en Eagle åt dig tills dess :)
2015-09-04 11:41 # 24
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbugg
Kopiera länken, skriv in din mail och välj ett lösen. Sedan får du en länk mailad till dig, där följer du bara instruktionerna. Tar ca 2 min :)


Har skapat konto nu och fått en bonus på 0,5 gram guld.
Men hur skickar man den bonusen till dig då?


Strålande. Skicka det till epostadressen Gunnarmonkan@gmail.com. Maila mig sedan namn och adress till samma email.


Har lagt till din epost adress under kontakter att skicka guld till, men det är noll kr överallt och noll gram guld. Så det går inte att skicka bonusen till din epost. Under status på transaktioner står det avvaktande. 60 dagars period för bonusen att komma in står det ungefär på engelska. Det står också att det kan ta 24 till 48 timmar att få en bekräftelse från valvförvaltaren. Kanske det senare går att göra en överföring? Vet inte vad som ska göras?


Okej, dem har infört en period på 60 dagar innan man får sin bonus. Kanske kommer den in på kontot snabbare. När den väl gjortde t är det bara att maila mig. Lägger undan en Eagle åt dig tills dess :)


Vet inte riktigt vad det står på engelska, men tror det står 60 dagar avvaktande. Sen står det också 24 till 48 timmar att få en bekräftelse från valvförvaltaren, och redan då kanske det blir möjligt att överföra bonusen på 0,5 gram guld till din epost. Får väl vänta 2 dagar först och se efter 48 timmar. Mejlade en .pdf till din epost om du är intresserad av hur det ser ut på bitgold sidan under transaktioner. Konstigt det här.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt