Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < När kraschar dollarn?
När kraschar dollarn?
2015-06-18 17:07 # 13
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Sandow
Akademins ständiga sekreterare Peter Englund uttryckte det såhär: "när föll romarriket? Och när föll vi?" Det ligger en djup sanning i det här citatet, för historikerns uppdrag är att identifiera sammanhang och trender, att förklara skeenden ur det perspektiv som århundraden ger. Nu kan vi säga att det var "tydligt" att en brytpunkt för romarriket (västrom) var 476 vt. För människorna år 476 var det däremot sannolikt inget "avgörande" år. Det var oroliga tider och att avgöra vilken orolighet i mängden som var historieförändrande kunde ingen avgöra på den tiden! Som sagt, historien ger sammanhangen!

"Dollarns fall" är på samma sätt en process som pågått från och med 1971, eller kanske 1914 eller kanske 2008 eller... Ja vem vet?


Jo, man måste ju lite definiera vad man menar med "faller". Annars blir ju svaret lätt att prata bort i efterhand.

Just det faktum att man bakar in oklarheter i sina profetior är kanske medveten taktik för att sedan kunna slå sig för bröstet med hur duktig man varit som kunnat "förutse" att "något" skall hända "någongång" kring 13. sept.
2015-06-18 19:10 # 14
Nikon
Jag har sedan tidigare erbjudit mig att satsa 1oz silver på att det inte blir någon crash i september, men ingen har vågat/velat sätta emot.
Varför inte, om ni är så säkra?
2015-06-18 20:13 # 15
Fenderbenderbengt
Lite ointressant när, det är omöjligt att förutspå och jag kan komma på flera saker som kan göras för att skjuta upp det oundvikliga framåt i tiden om bara för något år eller så. Det är inte ens säkert att det blir en våldsam krasch den kan gå relativt långsamt.

Att sitta att önska eller hoppas eller vänta med spänning är rätt upp och ner galet, att referera till profetior har jag inte mycket för heller. Det ända som är intressant på något plan i överhuvudtaget i händelse av dollar kollaps är: Är jag förberedd?
2015-06-18 22:53 # 16
RB
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Jag har sedan tidigare erbjudit mig att satsa 1oz silver på att det inte blir någon crash i september, men ingen har vågat/velat sätta emot.
Varför inte, om ni är så säkra?


Jag tror inte på några profetior, men jag "hoppas" på en crasch INNAN de nämnda datumet i saptember.

Så för att göra vardagen lite spännande, och med oddsen på din sida, så sätter jag 1st philharmonic på att vi har en crash INNAN mitten av september.

Sätter du emot?
2015-06-19 11:38 # 17
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av RB
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Jag har sedan tidigare erbjudit mig att satsa 1oz silver på att det inte blir någon crash i september, men ingen har vågat/velat sätta emot.
Varför inte, om ni är så säkra?


Jag tror inte på några profetior, men jag "hoppas" på en crasch INNAN de nämnda datumet i saptember.

Så för att göra vardagen lite spännande, och med oddsen på din sida, så sätter jag 1st philharmonic på att vi har en crash INNAN mitten av september.

Sätter du emot?


För att det skall vara meningsfullt så måste man ha en tydlig definition med vad man menar (annars kommer det ju bara bli massa tjafs om det var en krasch eller inte). Nikons i hans ursprungliga erbjudande var:

"Definition av krasch: Spotpriset på guld är minst 20% högre vid septembers slut än vid septembers början."

Jag antar att du kan hitta en liknande definition som beskriver ditt erbjudande?
2015-06-20 01:25 # 18
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av RB
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Jag har sedan tidigare erbjudit mig att satsa 1oz silver på att det inte blir någon crash i september, men ingen har vågat/velat sätta emot.
Varför inte, om ni är så säkra?


Jag tror inte på några profetior, men jag "hoppas" på en crasch INNAN de nämnda datumet i saptember.

Så för att göra vardagen lite spännande, och med oddsen på din sida, så sätter jag 1st philharmonic på att vi har en crash INNAN mitten av september.

Sätter du emot?


Visst, om du har lust. Lite kul ska man ju ha på midsommarafton. :-)
1oz silver Philharmonic alltså.
Men som Skyking skriver, vi behöver en tydlig definition av en crash...
Jag föreslog som sagt definitionen "guldpriset i dollar vid septembers slut minst 20% högre än vid septembers början", men jag är även öppen för andra förslag?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt