Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Vad beror senaste prisfallet på?
Vad beror senaste prisfallet på?
2015-07-04 16:50 # 49
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Mikael From
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Nu är väl grexit igång, eller det började väl i helgen då folk i Grekland tog ut sina sedlar ur bankomater.
Bankerna i Grekland är stängda och börsen går ner. Guld och silverpris går upp, yes.


Vi kommer att återkomma om det!


Eller ska ni återkomma när det kommer in fler silvermynt och små silvertackor i lager? :-)
2015-07-04 17:55 # 50
Babaroo
Nu kollar jag på del 3 och reagerar vid 20 minuter.

Jag är definitivt FÖR privat egendom, det är precis som Klaus säger nyckeln till välstånd och lycka.

Men samtidigt så är privatisering av ALLT, något som NWO gillar. Alla de företag som fostrats av kommunismen (jag menar att vi faktiskt har kommunism i västvärlden just nu, även om de flesta är blinda för det) och blivit så stora pga. att ingen annan kan slå sig in på marknaderna (pga. de extrema regleringarna, som gör att bara de med störst stordriftsfördelar kan överleva), kommer regera det privata ägandet av både mark och företag (vilket vi redan ser, där det oftast finns ett fåtal stora aktörer inom varje bransch som köper upp eller konkurrerar ut alla andra).

Så i dagens läge kommer en privatisering av allt endast att leda till ännu mer misär för proletariatet (alltså vi). Vad vi hade behövt istället (eller innan iaf) för att privatisera allt, är att först ta väck alla idiotiska regleringar av folket och sänka skatterna och banta staten. Vi hade också behövt ett starkare försvar i form av en beväpnad och rättfärdig befolkning (ett 2nd amendment i Sverige och europa), samt en stabil statlig militär som kan försvara oss från högteknologiska angrepp utifrån, där den beväpnade befolkningen kan balansera den statliga militären, så att militären inte får för sig (med inrådan från maktgiriga politiker) att kuva folket.

Som en inledning till avslutet på detta inlägg så vill jag säga att Sverige-Demokraterna är nazister som tillsammans med Front National och resten av de "nationalistiska" partierna i Europa kommer utföra en statskupp på europanivå á la 1930-40 talets tyskland ifall de får chansen.

Invandringen måste strypas, men så länge SD förespråkar terrorlagar som i praktiken kan användas mot den egna befolkningen (som avlyssning osv) så är de inte bättre än Nazistpartiet i 30 talets tyskland. Jag råder er att läsa denna artikel på Wikipedia om hur Nazistpartiet kom till makten. Det är skrämmande likt dagens läge, fast nu är det på europanivå i EU parlamentet, precis som idag så började det långsamt med stigande opinionssiffror, sedan när de var tillräckligt stora slog de till:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_Seizure_of_Power


De andra partierna (alltså S, M, C, FP, KD, MP i Sverige, och motsvarande i andra europeiska länder) är dock lika delaktiga, de tvingar den ovetande befolkningen att rösta på det enda parti som ens tar upp frågan om invandring. De föser folket in i famnen på fascistiska partier. Och varför gör de det? Därför att de arbetar tillsammans. Historian upprepar sig.

Det enda du kan göra som person är att omvända dig från dina synder och tro på Jesus Kristus, det var den protestantiska reformationen som gav oss vår konung Gustav II Adolf, han var extremt troende protestant som besegrade de Katolska Armeerna och utan honom hade inte den Westfaliska freden hänt.

Tack vare detta så behövde vi inte längre leva under den Katolska kyrkans förtryck. Så ha lite respekt för protestantiska kristendom även ifall ni inte tror på det!


Katolska kyrkan är prototypen av en förtryckande organisation, så ifall ni tycker att man ska få ha egen egendom, då är ni Katolska kyrkans fiende.
2015-07-04 18:24 # 51
Snaken
Varsågod samlas det så många religiösa fanatiker på detta forum?
Citat:
Ursprungligen postat av Babaroo
Nu kollar jag på del 3 och reagerar vid 20 minuter.

Jag är definitivt FÖR privat egendom, det är precis som Klaus säger nyckeln till välstånd och lycka.

Men samtidigt så är privatisering av ALLT, något som NWO gillar. Alla de företag som fostrats av kommunismen (jag menar att vi faktiskt har kommunism i västvärlden just nu, även om de flesta är blinda för det) och blivit så stora pga. att ingen annan kan slå sig in på marknaderna (pga. de extrema regleringarna, som gör att bara de med störst stordriftsfördelar kan överleva), kommer regera det privata ägandet av både mark och företag (vilket vi redan ser, där det oftast finns ett fåtal stora aktörer inom varje bransch som köper upp eller konkurrerar ut alla andra).

Så i dagens läge kommer en privatisering av allt endast att leda till ännu mer misär för proletariatet (alltså vi). Vad vi hade behövt istället (eller innan iaf) för att privatisera allt, är att först ta väck alla idiotiska regleringar av folket och sänka skatterna och banta staten. Vi hade också behövt ett starkare försvar i form av en beväpnad och rättfärdig befolkning (ett 2nd amendment i Sverige och europa), samt en stabil statlig militär som kan försvara oss från högteknologiska angrepp utifrån, där den beväpnade befolkningen kan balansera den statliga militären, så att militären inte får för sig (med inrådan från maktgiriga politiker) att kuva folket.

Som en inledning till avslutet på detta inlägg så vill jag säga att Sverige-Demokraterna är nazister som tillsammans med Front National och resten av de "nationalistiska" partierna i Europa kommer utföra en statskupp på europanivå á la 1930-40 talets tyskland ifall de får chansen.

Invandringen måste strypas, men så länge SD förespråkar terrorlagar som i praktiken kan användas mot den egna befolkningen (som avlyssning osv) så är de inte bättre än Nazistpartiet i 30 talets tyskland. Jag råder er att läsa denna artikel på Wikipedia om hur Nazistpartiet kom till makten. Det är skrämmande likt dagens läge, fast nu är det på europanivå i EU parlamentet, precis som idag så började det långsamt med stigande opinionssiffror, sedan när de var tillräckligt stora slog de till:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_Seizure_of_Power


De andra partierna (alltså S, M, C, FP, KD, MP i Sverige, och motsvarande i andra europeiska länder) är dock lika delaktiga, de tvingar den ovetande befolkningen att rösta på det enda parti som ens tar upp frågan om invandring. De föser folket in i famnen på fascistiska partier. Och varför gör de det? Därför att de arbetar tillsammans. Historian upprepar sig.

Det enda du kan göra som person är att omvända dig från dina synder och tro på Jesus Kristus, det var den protestantiska reformationen som gav oss vår konung Gustav II Adolf, han var extremt troende protestant som besegrade de Katolska Armeerna och utan honom hade inte den Westfaliska freden hänt.

Tack vare detta så behövde vi inte längre leva under den Katolska kyrkans förtryck. Så ha lite respekt för protestantiska kristendom även ifall ni inte tror på det!


Katolska kyrkan är prototypen av en förtryckande organisation, så ifall ni tycker att man ska få ha egen egendom, då är ni Katolska kyrkans fiende.
2015-07-05 15:03 # 52
tuna1024
Typiskt, jag vill köpa några silvermynt men det finns inga att köpa hos LS.
2015-07-05 19:16 # 53
Airman
Har du kollat på Liberty Silver Estland, libertysilver.ee. Har funkat kanon för mig varje gång och man slipper momsen.
2015-07-05 20:39 # 54
tuna1024
Jag har inte beställt därifrån tidigare, men kollat där och silver eagles finns.
Hur gör man när frakten ska betalas? Euro är det ända man kan välja som valuta där för frakten.
2015-07-05 20:45 # 55
Airman
Klicka på introduktionsvideon på startsida så ser du hur det går till. Ja jag tror att frakten är i Euro. Du kan klicka på antalet silvermynt för att få mest pang för frakten. Det är dumt att betala för mycket i frakt.
2015-07-05 23:36 # 56
Sandow
Konstigt att driva en bullionrörelse med namnet Liberty silver och sedan inte ha ett enda silvermynt till försäljning? Även märkligt att det verkar gå månader innan företaget får in vanliga bullionmynt som sovereigns eller helvetias.

Vad pågår egentligen?
2015-07-06 12:31 # 57
Babaroo
Jag vill höra ditt svar på detta inlägg Airman, eller kommer du ignorera motsägelserna i ditt egna argument. Det är det som är det intressanta med människohjärnan, den behöver inte fungera enligt logik.

Vilka är inte Klaus personliga åsikter? Menar du att Klaus föreläser om saker han inte tror på?

Det lät som han trodde på att tullar (som enligt mig, vad jag kan komma på från toppen av mitt huvud just nu, borde gälla basala livsmedel, infrastrukturmateriel, transport och teknologi som behövs för landets försvar, t.ex. elektronik) är något av det värsta som finns.

NWOs största vilja är att förena hela världen, INTE att tullar ska finnas i varje land. Hur kan du komma till slutsatsen att NWO vill ha tullar när FN, EU och alla andra NWO organisationer arbetar för frihandel?

Du får antingen tänka om gällande just detta om försvar av landets självförsörjande av basala varor, eller så får du förklara vad du menar, för enligt mig så går dina argument inte ihop, du säger att NWO vill ha tullar, men alla NWO organisationer arbetera febrilt för att lösa upp alla nationsgränser (och i detta ingår frihandel).

Sedan vill jag höra din kommentar på detta inlägget också, eftersom det var du som presenterade Klaus för oss (som har mycket matnyttigt, men tyvärr också en del ruttet kött).


Nu kollar jag på del 3 och reagerar vid 20 minuter.

Jag är definitivt FÖR privat egendom, det är precis som Klaus säger nyckeln till välstånd och lycka.

Men samtidigt så är privatisering av ALLT, något som NWO gillar. Alla de företag som fostrats av kommunismen (jag menar att vi faktiskt har kommunism i västvärlden just nu, även om de flesta är blinda för det) och blivit så stora pga. att ingen annan kan slå sig in på marknaderna (pga. de extrema regleringarna, som gör att bara de med störst stordriftsfördelar kan överleva), kommer regera det privata ägandet av både mark och företag (vilket vi redan ser, där det oftast finns ett fåtal stora aktörer inom varje bransch som köper upp eller konkurrerar ut alla andra).

Så i dagens läge kommer en privatisering av allt endast att leda till ännu mer misär för proletariatet (alltså vi). Vad vi hade behövt istället (eller innan iaf) för att privatisera allt, är att först ta väck alla idiotiska regleringar av folket och sänka skatterna och banta staten. Vi hade också behövt ett starkare försvar i form av en beväpnad och rättfärdig befolkning (ett 2nd amendment i Sverige och europa), samt en stabil statlig militär som kan försvara oss från högteknologiska angrepp utifrån, där den beväpnade befolkningen kan balansera den statliga militären, så att militären inte får för sig (med inrådan från maktgiriga politiker) att kuva folket.

Som en inledning till avslutet på detta inlägg så vill jag säga att Sverige-Demokraterna är nazister som tillsammans med Front National och resten av de "nationalistiska" partierna i Europa kommer utföra en statskupp på europanivå á la 1930-40 talets tyskland ifall de får chansen.

Invandringen måste strypas, men så länge SD förespråkar terrorlagar som i praktiken kan användas mot den egna befolkningen (som avlyssning osv) så är de inte bättre än Nazistpartiet i 30 talets tyskland. Jag råder er att läsa denna artikel på Wikipedia om hur Nazistpartiet kom till makten. Det är skrämmande likt dagens läge, fast nu är det på europanivå i EU parlamentet, precis som idag så började det långsamt med stigande opinionssiffror, sedan när de var tillräckligt stora slog de till:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_Seizure_of_Power


De andra partierna (alltså S, M, C, FP, KD, MP i Sverige, och motsvarande i andra europeiska länder) är dock lika delaktiga, de tvingar den ovetande befolkningen att rösta på det enda parti som ens tar upp frågan om invandring. De föser folket in i famnen på fascistiska partier. Och varför gör de det? Därför att de arbetar tillsammans. Historian upprepar sig.

Det enda du kan göra som person är att omvända dig från dina synder och tro på Jesus Kristus, det var den protestantiska reformationen som gav oss vår konung Gustav II Adolf, han var extremt troende protestant som besegrade de Katolska Armeerna och utan honom hade inte den Westfaliska freden hänt.

Tack vare detta så behövde vi inte längre leva under den Katolska kyrkans förtryck. Så ha lite respekt för protestantiska kristendom även ifall ni inte tror på det!

Katolska kyrkan är prototypen av en förtryckande organisation, så ifall ni tycker att man ska få ha egen egendom, då är ni Katolska kyrkans fiende.
2015-07-06 14:31 # 58
Airman
Babaroo

Att hjärna fungerar utan logik, det visar du med all tydlighet.

Jag hade tänkt ge dig tid att titta igenom materialet i lugn och ro och kanske tänka och reflektera över det som har kommit dig till livs, men den förhoppning är grusad.

Lika lite som att en lärare, som håller en kurs i tex hållfasthet eller aerodynamik, framför sin personliga åsikt. Lika lite framför Klaus sin personliga åsikt när han föreläser om den Österikiska ekonomiska skolan. Naturligtvis så tror han på det han föreläser om, det brukar underlätta pedagogiskt att ha det förhållningssätt.

En personlig åsikt är tyckande och smak om något, tex jag tycker att äpplen är godare än apelsiner.
Detta kanske är en orsak till att det finns över 10 000 olika kristna samfund och inriktningar i USA, många personliga åsikter har framförts inom ett område som är öppet för egna tolkningar. By the way - så bor Klaus i USA och är mormon, men med tanken på din trångsynthet, så retar det dig säkert något fruktansvärt.
Mitt förhållningssätt är att jag skiter fullständigt vilken färg, kön, religion eller sexuel läggning en människa har, så länge jag inte påverkas med våld eller med hot om våld mot mig eller mina kära. Jag tillämpar icke-aggressions principen, vilket innebär att jag anser att jag har rätt tillgripa våld när ovanstående inträffar.
Jag anser mig också ha den fulla rätten att ignorera och diskriminera de människor jag inte vill umgås med eller finner något utbytte med, tex intellektuella dvärgar. Vilket innebära att jag kommer ignorera dig framledes.

Om du hade läst och förstått något om libertianism eller anarkokapitalsim så hade insett Klaus är tvärt emot det du beskriver om NWO. För att göra det lättförståeligt för dig, så är NWO en toppstyrd, centralplanerad dröm för en maktelit med lydiga slavar till förfogande. Tänk dig Nordkorea globalt.

Dina inlägg är som fiatvaluta - de produceras i en stor mängd, med färgglada gubbar och siffror, men de tillför inget av värde.
2015-07-06 19:45 # 59
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Sandow
Konstigt att driva en bullionrörelse med namnet Liberty silver och sedan inte ha ett enda silvermynt till försäljning? Även märkligt att det verkar gå månader innan företaget får in vanliga bullionmynt som sovereigns eller helvetias.

Vad pågår egentligen?


Är det för att LS anställda har sommarledigt nu?
Eller har det också tidigare år varit brist på silvermynt under sommaren kanske?
Senast ändrad av tuna1024; 2015-07-06 20:21
2015-07-06 20:56 # 60
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Sandow
Konstigt att driva en bullionrörelse med namnet Liberty silver och sedan inte ha ett enda silvermynt till försäljning? Även märkligt att det verkar gå månader innan företaget får in vanliga bullionmynt som sovereigns eller helvetias.

Vad pågår egentligen?


Är det för att LS anställda har sommarledigt nu?
Eller har det också tidigare år varit brist på silvermynt under sommaren kanske?


LS tar aldrig ledigt! Silvermynt kommer att komma, som nämns är det längre leveranstider under sommaren. Silvertackor har vi dock gott om. Vår efterfrågan på guldprodukter är mycket hög just nu vilket även lett till att vi allokerat stora resurser till guldinköp för att möta våra kunders behov. Historiska mynt som nämns köper vi främst in när vi kommer över bra prissatta satser med mycket mynt. När vi gör det är svårt att förutse. Vi får även löpande in mindre satser med historiska mynt men de säljs i regel rätt fort.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt