Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Silverproduktion och konsumtion
Silverproduktion och konsumtion
2017-11-19 16:24 # 13
In4mayshun
Två tredjedelar av världens ledande silverproducenter hade betydande produktionsminskningar 2017, enligt World metal statistics.

Chile -20 %
Australien - 19%
Kina - 25%

Till stor del beror det på minskad silverhalt i malmen. Allt mer malm måste brytas och processas för att få ut en given mängd silver. Jag tror vi ser början på peak silver här. Det mesta av de lågt hängande frukterna är nu plockade och likt med oljan måste vi tränga allt djupare och djupare in i Jordens inre på ogästvänliga och farliga platser i jakten på glittret!

Produktionen för 2017 bedöms minska med 40-50 miljoner uns. Jag försöker föreställa mig hur mycket plats 40-50 miljoner Eagles skulle ta upp. Det skulle inte få plats här hemma iallafall, den saken är klar.

Som vanligt, kom ihåg att det är Peter Schiff som publicerat infon och han tjänar fett på att haussa guld- och silvermarknaden så gott det går så han är knappast opartisk. Men det förändrar ju inte fakta: silverproduktionen förefaller minska, sakta men säkert.

Så jag säger som SEB i sin reklamkampanj för några år sedan: Är du rätt placerad? Eller snarare: är du rätt positionerad inför framtidens silverrally? :)


https://schiffgold.com/key-gold-news/two-thirds-top-silver-miners-suffering-significant-production-declines/?utm_source=SchiffGold+News+%26+Promotions&utm_campaign=ceb9cbdfa8-PSGN_17_11_17&utm_medium=email&utm_term=0_0d6db532dd-ceb9cbdfa8-193741277
Senast ändrad av In4mayshun; 2017-11-19 16:31


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt