Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < beställa från estland.
beställa från estland.
2014-01-22 10:18 # 13
osvaldo
Du kan regne ud hvor mange mønter ,du skal købe før at det er billigere at bestille fra est land
Tror at jeg regnede ud, at man skal købe mindst 10 sølvmønter før at fragten er betalt
Måske tager jeg fejl og har regnet forkert
Køber man mindre portioner ad gangen, kan man jo også få det sendt uforsikret i et alm. brev (4-5 mønter ad gangen) koster meget lidt,

d.v.s at kun det antal du køber over 10 stk ,er der en besparelse på

Du skal også betale en smule til Payson ( der modtages kun betaling via dem)
Du har besværet med at bestille fragt seperat
Der er helt klart længere leveringstid
Senast ändrad av osvaldo; 2014-01-22 10:22
2014-01-22 13:43 # 14
Serulf
Hej!

ville bara säga att jag beställde för en vecka sedan och fick leveransen efter 7 dagar, smidigt tycker jag! Så LS Estland är ett bra alternativ. Speciellt för lite större mängder.
2014-09-03 08:22 # 15
marcandrew
Jag har bestællt från Estland, men det blev problem med betalningen till GBS Logistics och har dærfør inte fått ordnat frakten æn. Kommer sedan inte i kontakt med GBS Logistics før de svarar inte på mailen jag skickat. Har någon annan haft samma problem? Stør mig att de inte har något telefonnummer man kan ringa till heller...

Aldrig mera LS Estland før min del, tacka vet jag Tyskland. Det ska gå smidigt till.
Senast ändrad av marcandrew; 2014-09-03 08:22
2014-09-03 20:13 # 16
Fredrik
marcandrew

Trist att det strular.

Har handlat många ggr från Libertysilver Estland och det har funkat kanon varje gång!
En gång betalde jag till "fel" email från mitt Payson konto. GBS svarade via mail efter nån dag att dom fixat till det å saken var ur världen.

Så varför betala en jä'¤#%la massa moms på silvret från Tyskland???


Du som handlar i Tyskland.. Försökte köpa silvertackor från Tyskland en gång men det gick inte.. Dom hade sålt för mycket och kommit upp i nån gräns?? Märkligt när det är EU land och man betalar ju moms på eländet...
Senast ändrad av Fredrik ; 2014-09-03 20:15
2014-09-03 20:54 # 17
marcandrew
Ja, mig svarar de inte ens på mail så... Härlig regel att man bara slipper moms om man ombesörjer frakten själv. En EU-byråkrat som verkligen bar i sitt esse, som kom på det kan jag tänka mig. Får bli en tur till Narva helt enkelt å hämta silvret på hemvägen.
2014-09-03 22:08 # 18
Fredrik
"Anledningen till att Liberty Silver Oü själva inte kan skicka leveranser internationellt är att vi som distanshandelsföretag skulle tvingas registrera oss för mottagarlandets moms om vi under ett år skickar varor till exempelvis Sverige för ett värde över 320 000 kr"

Geiger kanske också skulle anlita GBS så att jag kan få hem mina silvertackor :-)
OM nu inte Liberty Silver kan börja sälja dom....
2014-09-04 06:41 # 19
Liberty Silver Estland
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Jag har bestællt från Estland, men det blev problem med betalningen till GBS Logistics och har dærfør inte fått ordnat frakten æn. Kommer sedan inte i kontakt med GBS Logistics før de svarar inte på mailen jag skickat. Har någon annan haft samma problem? Stør mig att de inte har något telefonnummer man kan ringa till heller...

Aldrig mera LS Estland før min del, tacka vet jag Tyskland. Det ska gå smidigt till.


Det var tråkigt att höra om dina negativa upplevelser kring din fraktbeställning. Som bekant är GBS ett fristående företag då vi Liberty Silver Estland inte ombesörjer frakt utan endast säljer våra produkter fritt lager Estland. Har du försökt nå GBS på deras support-mail, support@gbslogistics.ee? Vid kontakt med dem måste du ta i beaktning att deras support endast är på engelska. Vi kan tyvärr inte påverka GBS verksamhet. Däremot kommer vi givetvis uppmärksamma dem på situationen och försöka påverka positivt för att de skall bättra sig. Dock har vi också hört att många kunder är mycket nöjda med servicen men det är givetvis mycket beklagligt att det uppstår missnöje.

Om du inte lyckas nå dem kan du kontakta vår kundtjänst på support@libertysilver.ee så kan vi se vilken order det rör sig om och försöka förmå dem att hantera ärendet snabbt och korrekt.
2014-09-04 08:45 # 20
marcandrew
Jag ska lösa det annars så åker jag och hämtar det själv.
2014-09-05 19:38 # 21
Sixten
Har beställt flera gånger från LS.ee och använt GBS som har Posten som partner i Sverige.

Någon gång har jag fått vänta 6 veckor och som minst 1 vecka innan paketet levererats.

Väger paketet över 20 kg måste Posten köra ut det flera gånger om man inte är hemma och det går bra att komma överens med chauffören. :) Väger det under 20 kg lämnas det på det "normala" utlämningsstället eller ett företagscenter för personlig uthämtning.
2014-09-11 00:38 # 22
Bark
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Jag har bestællt från Estland, men det blev problem med betalningen till GBS Logistics och har dærfør inte fått ordnat frakten æn. Kommer sedan inte i kontakt med GBS Logistics før de svarar inte på mailen jag skickat. Har någon annan haft samma problem? Stør mig att de inte har något telefonnummer man kan ringa till heller...

Aldrig mera LS Estland før min del, tacka vet jag Tyskland. Det ska gå smidigt till.


Strulade till sig med betalningen för mig med när jag skulle betala frakten till GBS via den Payson-länk man får vid kortbetalning, hade massa flikar uppe och missade den extra fliken till swedbank som öppnades där man skulle skriva in sitt verifieringslösenord för kort-betalning.
Upptäckte det någon timma senare men då hade sessionen så klart timeat ut och payson-länken var förbrukad.

Mailade supporten på GBS och fick en ny länk att betala till efter en dag, så det blev aldrig något större problem för min del,

Har beställt 4-5 gånger från LS Estland och det har aldrig varit några problem förutom just den här gången, som man får väl säga var självförvållat.

Låter märkligt att de inte svarar på mailen dina, tror det var support@gbs-nånting jag mailade till...
Senast ändrad av Bark; 2014-09-11 00:40
2014-09-16 23:21 # 23
marcandrew
Jag hade sidan näran skulle betala sparad på hemmadatorn så det löste sig. Men svar på mejlen fick jag aldrig, använde formulären på gbs hemsida.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt