Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guldpris från gruva
Guldpris från gruva
2013-11-01 10:55 # 13
Solidus
"Om nån har lust till ett litet äventyr och vet något om luftpumpar och elektrolys, så hör gärna av er till mig om Shinyangaprojektet."

Alltid redo!! Luftpumpar.. menar du kompressorer ? Jag har annars pysslat en hel del med affinering av silver och jobbat som prospekteringsansvarig för ett svenskt gruvbolag, kan en hel del om "small scale mining" och utvinning av alluvialt guld.
2013-11-02 09:05 # 14
Asgeir
Hej Solidus

Jag bor i Danmark och nås enklast via Skype som asgeir684 annars har jag nummer +4550322827 eller +4553534257.

Om du kan, ring mig! Just nu har jag lite trubbel med att text jag skriver in försvinner det är retfullt som tusan.

Men du kan lita på att jag har ideer och det är inga miljonbelopp vi talar om...

Det är båda delar, dom har ingen ventilation när dom går ner i håligheterna och det har hänt flera hemska kvävningsolyckor på senaste tiden. Pneumatiska borrar vet dom inte vad det är... man jobbar med hackor och skovlar.

Det är förbjudet med kvicksilver numera men ingen har hört talas om såna där vaskbord jag hört om från andra ställen inklusive Sverige, eller elektrolys för den delen.

Alluvialt guld fanns förrförra året, det var två killar från Tanzania som hade hittat en metalldetektor och gick ner längs en av floderna och hittade hela åtta kilo på några veckor men då fattade lokalbefolkningen vad som försiggick och dom fick springande ta sig därifrån och fly in i Tanzania.
Senast ändrad av Asgeir; 2013-11-02 09:12
2013-11-03 19:00 # 15
Guldbagge
Citat:
Ursprungligen postat av Asgeir

Om nån har lust till ett litet äventyr och vet något om luftpumpar och elektrolys, så hör gärna av er till mig om Shinyangaprojektet.


Går det att skicka Private Messages i detta forum?
2013-11-05 08:44 # 16
Asgeir
Vet ej har inte försökt men eftersom jag skriver under samma namn på Vaken kan du ju nå folk om du går via den mailboxen.
2013-11-05 08:46 # 17
Asgeir
Apropå guldbrytning så lägger man oftast ner driften när guldpriserna sjunker, inte så mycket för att guldet är slut som att det ju är dålig ekonomi att ha kostnaden nu när man ändå snabbt kan hämta upp guldet när marknaden svänger, det ligger bra där det ligger. Dom stängde ner Nanulaq eller vad det heter på Grönland i augusti men ändå fortsätter prospektering på andra ställen.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt