Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < När silver och andra metaller tar slut!
När silver och andra metaller tar slut!
2011-02-02 16:28 # 13
Anonym
Det allra mesta har konsumerats så att det inte kan återvinnas.Bara en bråkdel av allt silver som brutits genom tiderna finns kvar.
2011-02-02 17:42 # 14
Anonym
Silver är ett grunämne, det lär man sig redan som liten. Det har inte lämnat jorden och finns därför kvar här. Punkt slut. Hur lätt det är att återvinna beror på hur det användes tidigare antar jag. /R
2011-02-02 17:46 # 15
LPB
Man kan inte vara tydlig nog märker jag….
Kan se att det är många som inte har läst mitt inlägg till 100%, utan det kommer lite märkliga kommentarer .. hmm
Först, om vi kunde komma bort från alla floskler som råder om silver på nätet, så att vi kan nå fram till värdet av att investera i silver, vilket må vara det primära(?)
Först, som jag skrev i mitt tidigare inlägg så skal man nog ta prognoser då våra metaller tar slut med en nypa salt.
Rent hypotetiskt, i år 2000 så sades det att det fanns silver resurser i enlighet med vår konsumtion för 16 år. I år 2011 säger man att vi har resurser för 14 år.
Betyder det så att vi har förbrukat 2 års silverkonsumtion över 10 år? Rent hypotetiskt så betyder det att vi har obrutet silver i 70 år framöver (?)
Jo, jag är införstådd med att våra naturresurser är ändliga.
Jo, priset kommer att ändras med efterfrågan och kostnad att bryta mineraler, (vilket jag skrev i tidigare inlägg).
Jo, och om priset stiger så blir återvinning en mer lukrativ marknad och därmed så kommer vi inte att förbruka de resurser som finns kvar. Med andra ord mer silver kommer i återvinning.
Är jag verkligen tvungen att skriva ut att priset på silver i detta fall har ökat? ?
2011-02-02 17:47 # 16
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Silver är ett grunämne, det lär man sig redan som liten. Det har inte lämnat jorden och finns därför kvar här. Punkt slut. Hur lätt det är att återvinna beror på hur det användes tidigare antar jag. /R


Jo,men var hittar vi det så igen :)
2011-02-03 20:01 # 17
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Silver är ett grunämne, det lär man sig redan som liten. Det har inte lämnat jorden och finns därför kvar här. Punkt slut. Hur lätt det är att återvinna beror på hur det användes tidigare antar jag. /R


dumt resonemang tycker jag! Ungefär som att säga att en uppäten köttbulle finns
kvar när man har ätit den? Ja den är kvar på jorden men kan aldrig mer bli en köttbulle igen
därmed är den förevigt konsumerad som just köttbulle! Eller hur?
2011-02-03 20:38 # 18
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Silver är ett grunämne, det lär man sig redan som liten. Det har inte lämnat jorden och finns därför kvar här. Punkt slut. Hur lätt det är att återvinna beror på hur det användes tidigare antar jag. /R


dumt resonemang tycker jag! Ungefär som att säga att en uppäten köttbulle finns
kvar när man har ätit den? Ja den är kvar på jorden men kan aldrig mer bli en köttbulle igen
därmed är den förevigt konsumerad som just köttbulle! Eller hur?


Är ju lite skillnad på en köttbulle och silver. Silver är ju som tidigare sagt ett grundämne som inte kan omvandlas till annat. En köttebulle omvandlas till energi och näring i kroppen vilket inte gör att det "kommer ut" som en köttbulle. Skulle du svälja ett silvermynt så kommer det också ut som ett silvermynt.
2011-02-03 21:01 # 19
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Silver är ett grunämne, det lär man sig redan som liten. Det har inte lämnat jorden och finns därför kvar här. Punkt slut. Hur lätt det är att återvinna beror på hur det användes tidigare antar jag. /R


dumt resonemang tycker jag! Ungefär som att säga att en uppäten köttbulle finns
kvar när man har ätit den? Ja den är kvar på jorden men kan aldrig mer bli en köttbulle igen
därmed är den förevigt konsumerad som just köttbulle! Eller hur?


Är ju lite skillnad på en köttbulle och silver. Silver är ju som tidigare sagt ett grundämne som inte kan omvandlas till annat. En köttebulle omvandlas till energi och näring i kroppen vilket inte gör att det "kommer ut" som en köttbulle. Skulle du svälja ett silvermynt så kommer det också ut som ett silvermynt.


Tror inte riktigt du förstår hur silver används inom tex kläder! Vet du vad silverjoner är?
2011-02-03 21:59 # 20
Anonym
Det vore trevligt, ifall ni anonyma kunde ange någon ALIAS i slutet av era inlägg, så att man kan följa vilka som postat vad.
Som exempelvis jag gör här.

KH
2011-02-03 22:31 # 21
Anonym
Instämmer.

RF
2011-02-04 14:09 # 22
LPB
Instämmer med de två tidigare inlägg.

Jag tycker nog att ni skal överväga ett "Alias" tvång, den här strängen börjar att likna sandlådan "VCW" aktiechatt.

Att förhindra att obekräftade uttalanden kan förstöra för ett helt forum. Jag är inte emot en anonym chatt, men det är helt klart att det finns för många som inte klarar av friheten.
Senast ändrad av LPB; 2011-02-04 14:19
2011-03-13 16:32 # 23
Andreas
Tror ni silveret håller på att ta slut?
2011-03-13 22:39 # 24
Guldmikroben
Inte riktigt kanske, men efterfrågan på fysiskt är större än normalt då allt fler får upp ögonen för vad papperspengar är för någonting samtidigt som oron i världen ökar. Fast jag kan inte sånt, men det är vad jag tror.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt