Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Slut på silvermynt?
Slut på silvermynt?
2017-03-20 07:56 # 1
JJ
Undrar bara är det sån efterfrågan just nu på silvermynt?
för jag såg inte att det fanns nåt till salu förutom 1kg silver.
2017-03-20 16:32 # 2
Xole
Att köpa silveri sverige med 20% moms är oattraktivt.
2017-03-20 16:33 # 3
Xole
...då är andrahandsmarknaden mer levande när någon annan "redan betalat momsen"
2017-07-07 21:45 # 4
Jarneris
Priset på spot silver sjunker som en sten, LS har inga mynt till salu, LS Estland ligger nere för räkning. Det är väl bara att konstatera, de som köpt investeringssilver de senaste åren med hopp om att kunna göra sig en hacka i FIAT, får allt tänka om. Någon gång vänder det antagligen, men dagens FIAT system verkar onekligen vara mer seglivat än jag trott. Fundamenta spelar ingen roll längre, allt kan manipuleras och centralbankerna orkestrerar en alltmer falskklingande marknad som missgynnar flertalet och berikar de som redan badar i pengar. Orättvist? Tja, visst, men sånt är systemet. Ser tyvärr ingen ljusning i sikte heller.
2017-07-07 22:04 # 5
zanetti6
Citat:
Ursprungligen postat av Jarneris
Priset på spot silver sjunker som en sten, LS har inga mynt till salu, LS Estland ligger nere för räkning. Det är väl bara att konstatera, de som köpt investeringssilver de senaste åren med hopp om att kunna göra sig en hacka i FIAT, får allt tänka om. Någon gång vänder det antagligen, men dagens FIAT system verkar onekligen vara mer seglivat än jag trott. Fundamenta spelar ingen roll längre, allt kan manipuleras och centralbankerna orkestrerar en alltmer falskklingande marknad som missgynnar flertalet och berikar de som redan badar i pengar. Orättvist? Tja, visst, men sånt är systemet. Ser tyvärr ingen ljusning i sikte heller.


Jadu Jarneris, du har rätt i det du skriver. Men det viktigaste av allt är att "fåren" den stora massan har förtroende för systemet. Fåren som vallas älskar ständiga prisökningar på diverse tillgångar. Det är ett perfekt system som politikerna och bankirerna skapat. Alla blir rika, kan det bli bättre än så?
2017-07-07 22:25 # 6
Xole
Äh....jag köper mer!
Tveklöst. Man kan inte förlora. Du har en fast enhet i din hand som har haft ett värde i 6000 år och kommer ha det i 100 till.
Mitt liv är långt, väldigt långt. Någon gång under dessa år kommer PM omvärderas...och då blir jag miljonär.

OM Hus eller mark var lika billigt hade man köpt för allt man kunnat.
men nu är hus o mark dyrt. Men Guld o sivler billigt...varför köper ni inte för allt vad ni har?
Jo det kallas sentiment.

Hade hus o mark varit döbilligt och värd plankorna som huset var byggt utav hade du ändå inte sprungit runt o köpt allt vad du kunnat. För det var billigt och priset gick ner. Du hade priceis som med PM fått en dålig känsla för dina köp och tvivlat på dina beslut.
Men fasta tillgångar...ska ALLTID köpas billigt.
Vare sig det är mark hus skog guld silver raggarbilar el vad.
Sen äger man bara.
2017-07-27 18:32 # 7
shadowtwister
Citat:
Ursprungligen postat av zanetti6
Citat:
Ursprungligen postat av Jarneris
Priset på spot silver sjunker som en sten, LS har inga mynt till salu, LS Estland ligger nere för räkning. Det är väl bara att konstatera, de som köpt investeringssilver de senaste åren med hopp om att kunna göra sig en hacka i FIAT, får allt tänka om. Någon gång vänder det antagligen, men dagens FIAT system verkar onekligen vara mer seglivat än jag trott. Fundamenta spelar ingen roll längre, allt kan manipuleras och centralbankerna orkestrerar en alltmer falskklingande marknad som missgynnar flertalet och berikar de som redan badar i pengar. Orättvist? Tja, visst, men sånt är systemet. Ser tyvärr ingen ljusning i sikte heller.


Jadu Jarneris, du har rätt i det du skriver. Men det viktigaste av allt är att "fåren" den stora massan har förtroende för systemet. Fåren som vallas älskar ständiga prisökningar på diverse tillgångar. Det är ett perfekt system som politikerna och bankirerna skapat. Alla blir rika, kan det bli bättre än så?


Förtroende är nyckelordet. Det händer inget förrän förtroendet hos medelsvensson börjar försvinna.

Tills dess detta sker behöver man inte göra mycket annat än att njuta av läget med extrema reapriser och fylla på när man har möjlighet.

Så, njut av läget och skratta hela vägen från (inte till) banken. :)
Senast ändrad av shadowtwister; 2017-07-27 18:33


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt