Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Status på Troll och Bankkramare här på forumet
Status på Troll och Bankkramare här på forumet
2015-12-27 16:26 # 25
Nina24
Nää, du skämtar nu, eller? Du är verkligen så fattig på humor så du förstod inte poängen :)))))
Ett riktigt gott nytt år till dig med hopp om att du tillåter dig att skratta lite mer och gärna med glimten i ögat.
2015-12-27 16:30 # 26
Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Det finns ett fåtal skribenter på denna sida. Flertalet av detta fåtal är paranoida och tror att de som inte delar deras vanföreställningar är avlönade av en bankelit. Tragiskt.

Men snälla Skyking, för det är väl du eller din alias vän, hur kan du säga så elaka saker som att folk på sidan är paranoid. Du är Skyking eller hur? Du är från bankmaffian eller hur? Du får betalt av banklobbylisterna eller hur? Vem sade något om paranoid?



God Jul Nina!
Du svarar själv utmärkt på din första fråga med dina fyra sista frågor. För övrigt är svaret nej på alla frågor. Hjälper det?

Har du frågat Torgny om han lider?

Förstår inte varför du är så rädd för åsikter som skiljer sig från dina egna.
Jag är inte emot guld vilket du borde greppat om du varit här en stund.

Däremot är jag medveten om att alla råvaror är i en nedåtgående trend i många valutor och därför tycker jag att pengar kan placeras bättre om målet är att öka sin köpkraft. Att skrika om manipulation tycker jag är långrandigt och oväsentligt. Som att hitta en syndabock för sina dåliga investeringar. Guld har hittills klarat sig väldigt bra jämfört andra råvaror som tex järn, nickel, uran och silver. Ta valfri råvara och plotta dess 20-årsgraf visavi guld. Vad ser du?

Ur ett historiskt perspektiv är guld just nu dyrt jämfört nästan alla andra råvaror. Se efter själv. Alla tillgångar svänger i värde i relativa termer på grund av hur investerares aggregerade åsikter speglas i kurserna. Tom tulpanlökar kan nå svindlande värden när människor blir irrationella. Helt oberoende av verkliga eller inbillade tulpanhatande bankmaffior.

Trots detta tror jag att toppen vi såg 2011 var en liten företeelse jämfört med den kommande euforiska toppen. Jag tror guld inom några år kommer nå nya toppnoteringar och gå mot ett spektakulärt race mot uppenbara bubbelnivåer. Då är det viktigt att kunna sälja sitt guld. Om jag orkar kommer jag skriva ett inlägg om varför jag tror detta.
2015-12-27 16:38 # 27
Nina24
Klart du är duktig på detta, du behöver inte beskriva det. Följer Armstrong hela tiden och lyssnar gärna till Jim Sinclare. Guldet kommer att sjunka enligt Armstrong mest på grund av ev. Kinas. Fastighetscollaps (sett filmer om hela städer som står tomma då Kineserna spekulerar mycket i fastigheter och äger upp till 10 olika lgheter och hus). Guld och silverinnehav behöver inte alltid bygga på att investera för att tjäna på ev. Uppgång, det kan handla om säkerhet också som i mitt fall. Säkerhet att just ha tillgång till denna fysiska metall om ngt händer. Bryr mig inte om att det sjunker heller. Hoppas du förstår mig rätt eller missförstår mig rätt nu. Livet handlar inte alltid om att tjäna mer utan en är nöjd med det en har oavsett.
2015-12-28 00:14 # 28
Jarneris
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Det finns ett fåtal skribenter på denna sida. Flertalet av detta fåtal är paranoida och tror att de som inte delar deras vanföreställningar är avlönade av en bankelit. Tragiskt.

Men snälla Skyking, för det är väl du eller din alias vän, hur kan du säga så elaka saker som att folk på sidan är paranoid. Du är Skyking eller hur? Du är från bankmaffian eller hur? Du får betalt av banklobbylisterna eller hur? Vem sade något om paranoid?



God Jul Nina!
Du svarar själv utmärkt på din första fråga med dina fyra sista frågor. För övrigt är svaret nej på alla frågor. Hjälper det?

Har du frågat Torgny om han lider?

Förstår inte varför du är så rädd för åsikter som skiljer sig från dina egna.
Jag är inte emot guld vilket du borde greppat om du varit här en stund.

Däremot är jag medveten om att alla råvaror är i en nedåtgående trend i många valutor och därför tycker jag att pengar kan placeras bättre om målet är att öka sin köpkraft. Att skrika om manipulation tycker jag är långrandigt och oväsentligt. Som att hitta en syndabock för sina dåliga investeringar. Guld har hittills klarat sig väldigt bra jämfört andra råvaror som tex järn, nickel, uran och silver. Ta valfri råvara och plotta dess 20-årsgraf visavi guld. Vad ser du?

Ur ett historiskt perspektiv är guld just nu dyrt jämfört nästan alla andra råvaror. Se efter själv. Alla tillgångar svänger i värde i relativa termer på grund av hur investerares aggregerade åsikter speglas i kurserna. Tom tulpanlökar kan nå svindlande värden när människor blir irrationella. Helt oberoende av verkliga eller inbillade tulpanhatande bankmaffior.

Trots detta tror jag att toppen vi såg 2011 var en liten företeelse jämfört med den kommande euforiska toppen. Jag tror guld inom några år kommer nå nya toppnoteringar och gå mot ett spektakulärt race mot uppenbara bubbelnivåer. Då är det viktigt att kunna sälja sitt guld. Om jag orkar kommer jag skriva ett inlägg om varför jag tror detta.


"Att skrika om manipulation tycker jag är långrandigt och oväsentligt" Tja, när det uppenbarligen upplevs som manipulerat från många håll så tycker jag knappast att det är oväsentligt. Det faktum att den fysiska efterfrågan på både silver och guld är rekordhög (hör redan Skyking skrika om källor, men den som söker ska finna ...) medan priset går ner är ett tydligt tecken på att något är grundläggande fel. Att pappersderivat på motsvarande ädelmetaller är mer värt än fysisk efterfrågan på densamma är i sig osunt, inte bara ur ett moraliskt perspektiv utan också ur ett ekonomiskt. Det får gruvnäringen att göra felaktiga prioriteringar, att välja höghaltig malm och därigenom för lång tid omöjliggöra upptagande av låghaltiga. Sedan har jag en annan invändning - du pratar om råvaror. Ja, vi har sett nedgångar i råvaror men det beror på en lägre efterfrågan och oförändrat utbud. Vad gäller ädelmetaller stämmer inte det, varför det bör tillhöra en annan kategori än industriråvaror, nämligen pengar. Och de som styr pengarna är inte intresserade av konkurrens, oaktat hur inblandade de är i prissättningen. Att likställa silver och guld med övriga råvaror är enligt min mening ett tankefel.
Senast ändrad av Jarneris; 2015-12-28 00:16
2015-12-28 01:09 # 32
Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Nää, du skämtar nu, eller? Du är verkligen så fattig på humor så du förstod inte poängen :)))))
Ett riktigt gott nytt år till dig Snaken och Skyking med hopp om att du/ni tillåter dig/er att skratta lite mer och gärna med glimten i ögat.


Detta inlägg ska vara svar på Snaken, kom lite fel. Med tanke på mitt ironiska inlägg om snakens tolkning på andras inlägg som paranoida. Tyvärr förstod han/hon inte riktigt ironin så en får hjälpa honom/ henne.
2015-12-28 01:28 # 33
Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Tänk att Skyking inte kan uppföra sig alls, ouppfostrad. Lustigt också att Snaken alltid kommer in samtidigt och backar upp Skyking med beröm och att minsann Skyking är så kunnig? Samma med olika alias???? WHO NOWS !
Lider mest med Torgny som blir belastad av såna typer som uppenbarligen är ute efter att förstöra affärerna. Nä, SkykingSnaken leta upp ngt annat ställe där ni kan rapa ur Er allt skit, många på sidan har tröttnat på Er.


Håll dig till självhjälp istället så blir det bra. Du verkar i allra högsta grad vara paranoid även om du försöker skoja bort det. 2 personer har andra åsikter än Nina. Vips så är de samma person, är oönskad(e) av många här, förstör och får Torgny att lida. Löjligt.
2015-12-28 02:02 # 35
Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
[quote="Nina24"]Tänk att Skyking inte kan uppföra sig alls, ouppfostrad. Lustigt också att Snaken alltid kommer in samtidigt och backar upp Skyking med beröm och att minsann Skyking är så kunnig? Samma med olika alias???? WHO NOWS !
Lider mest med Torgny som blir belastad av såna typer som uppenbarligen är ute efter att förstöra affärerna. Nä, SkykingSnaken leta upp ngt annat ställe där ni kan rapa ur Er allt skit, många på sidan har tröttnat på Er.


Håll dig till självhjälp istället så blir det bra. Du verkar i allra högsta grad vara paranoid även om du försöker skoja bort det. 2 personer har andra åsikter än Nina. Vips så är de samma person, är oönskad(e) av många här, förstör och får Torgny att lida. Löjligt.
[/

Paranoid eller inte, vem FAAN bryr sig om barn ungar som dig och Skyking hur ni tolkar saker, MAKT OCH KONTROLLMSK TAR ALLTID UPP SJUKDOM FÖR ATT FÖRSTÄRKA SIN EGEN MAKT, GAMMALT TRICK . Tjafs hela dagarna med en den ena än den andra. Om det bara varit tjafs med en person från Din sida.....men snääälla....det är ju HEEELA
TIDEN, MED ALLT OCH ALLA. Nog måste du/ni väl inse att ni/du har problem. Problemet ligger INTE HOS ANDRA

UTAN HOS DIG SNAKENSKYKING. Leta upp en annan sida DU verkar inte vara välkomna här längre, rätt uppenbart!
Senast ändrad av Nina24; 2015-12-28 02:16
2015-12-28 02:09 # 36
Nina24
Guld och silver en fantastisk investering, trygg och säker. Pengar på bank måste väl ändå vara det mest osäkra.
2015-12-28 03:44 # 37
Nina24
Vore jag en banklobbylist som betalade för en tjänst så inte skulle mitt företag (bank) vara nöjd om personen vi anställt bara skapade osämja och en ovilja till banker ute på nätet. Bättre än så vill en bank ha valuta. Viktigast att skapa goda kontakter så banken blir ett alternativ. Tänk efter vilka aktörer ni använder Er av för Banken ska väl ha eller få ett BRA RYKTE!
2015-12-28 20:31 # 39
Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Tänk att Skyking inte kan uppföra sig alls, ouppfostrad. Lustigt också att Snaken alltid kommer in samtidigt och backar upp Skyking med beröm och att minsann Skyking är så kunnig? Samma med olika alias???? WHO NOWS !
Lider mest med Torgny som blir belastad av såna typer som uppenbarligen är ute efter att förstöra affärerna. Nä, SkykingSnaken leta upp ngt annat ställe där ni kan rapa ur Er allt skit, många på sidan har tröttnat på Er.


Håll dig till självhjälp istället så blir det bra. Du verkar i allra högsta grad vara paranoid även om du försöker skoja bort det. 2 personer har andra åsikter än Nina. Vips så är de samma person, är oönskad(e) av många här, förstör och får Torgny att lida. Löjligt.


TVÅ PERSONER MED ANNAN ÅSIKT ÄN NINA..??????? ANNAN ÅSIKT ÄN VARENDA EN PÅ FORUMET VÄL? UTÅTAGERANDE BETEENDE SOM BLIVIT ALLMÄNT TRÖTTSAMT OCH GÅTT ÖVER GRÄNSEN FULLKOMLIGT MED ATT UTMÅLA SJUKDOMAR NU OCKSÅ. DET VAR VÄL NI SJÄLVA SOM TRODDE TORGNY SJÄLV MÖJLIGEN VAR NÅGOT AV ALIAS.? ELLER HUR VAR DET NU IGEN MED PARANOID. TÄNK ATT DET ALDRIG SLÅR FEL ATT DEN SOM ANKLAGAR ANDRA OFTAST ÄR DEN VÄRSTA SJÄLV?
2015-12-28 21:57 # 41
Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Tänk att Skyking inte kan uppföra sig alls, ouppfostrad. Lustigt också att Snaken alltid kommer in samtidigt och backar upp Skyking med beröm och att minsann Skyking är så kunnig? Samma med olika alias???? WHO NOWS !
Lider mest med Torgny som blir belastad av såna typer som uppenbarligen är ute efter att förstöra affärerna. Nä, SkykingSnaken leta upp ngt annat ställe där ni kan rapa ur Er allt skit, många på sidan har tröttnat på Er.


Håll dig till självhjälp istället så blir det bra. Du verkar i allra högsta grad vara paranoid även om du försöker skoja bort det. 2 personer har andra åsikter än Nina. Vips så är de samma person, är oönskad(e) av många här, förstör och får Torgny att lida. Löjligt.


TVÅ PERSONER MED ANNAN ÅSIKT ÄN NINA..??????? ANNAN ÅSIKT ÄN VARENDA EN PÅ FORUMET VÄL? UTÅTAGERANDE BETEENDE SOM BLIVIT ALLMÄNT TRÖTTSAMT OCH GÅTT ÖVER GRÄNSEN FULLKOMLIGT MED ATT UTMÅLA SJUKDOMAR NU OCKSÅ. DET VAR VÄL NI SJÄLVA SOM TRODDE TORGNY SJÄLV MÖJLIGEN VAR NÅGOT AV ALIAS.? ELLER HUR VAR DET NU IGEN MED PARANOID. TÄNK ATT DET ALDRIG SLÅR FEL ATT DEN SOM ANKLAGAR ANDRA OFTAST ÄR DEN VÄRSTA SJÄLV?


Nina att använda caps lock på detta sätt får dig själv att framstå utåtagerande. Får upp en bild av att du sitter och skriker in i din skärm. Ingen grund till att bli så känslosam över dina investeringar. Varken jag eller någon annan här utgör ett hot mot dina investeringsbeslut.

Nu är det så att den här tråden startades av någon som tror att det finns avlönade troll på Libertysilver.se. Jag håller inte med och tycker att det är sjukligt så enkelt är det. Det skrivs ganska ofta märkliga saker här. Ibland tom om att en ödleelit förklädd till människor styr världen.

Du tror också att troll frodas här och du verkar föredra att alla ska sitta och hålla med dig och oja sig över alla troll och att ekonomin kommer krascha och dollarn bli värdelös igår. Samma mentalitet har uppvisats av otaliga självutnämnda ekonomiska experter varje gång ädelmetallerna överpresterat börsen och sedan hela vägen ner till nästa botten. Faktum är att hela råvarukomplexet har varit i en bear market sedan april/maj 2011. Hur tror du det har gått ekonomiskt för de som lyssnat slaviskt på detta trams? Intresse för investering i ädelmetaller är som med mycket annat cykliskt varierande. Att hela tiden basunera ut att guld och silver är världens bästa investering är inte balanserat och direkt felaktigt tänkande. Det är tydligt att du drivs av känslor och inte vad marknaden faktiskt meddelar.

Jag tycker att guld och silver är utomordentligt trevligt att äga. Ibland är det läge att köpa och ibland att sälja.

Men innan sentimentet har vänt kommer inte guld att gå in i en ny bull market (i USD räknat) hur mycket än "fundamenta" säger att det borde det. Det är detta jag vill att eventuella ädelmetallinvesterare ska tänka på. Däremot är fallhöjden lägre idag än när dessa "experter" vrålade som högst om att alla papperspengar i själva verket är värdelöst toapapper.

Vad gör det om jag tycker att du är paranoid? Du tycker att jag är en humorlös, bankkramande idiot och det är lika ok.

Tack för att du kallar mig "barn unge" det är som att fråga en gammal gubbe om leg på systemet. Trevligt.

Det här med Torgny alias förstod jag ingenting av. Din hatt rymmer mycket underliga saker.
2015-12-28 22:19 # 42
Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Nina24
Tänk att Skyking inte kan uppföra sig alls, ouppfostrad. Lustigt också att Snaken alltid kommer in samtidigt och backar upp Skyking med beröm och att minsann Skyking är så kunnig? Samma med olika alias???? WHO NOWS !
Lider mest med Torgny som blir belastad av såna typer som uppenbarligen är ute efter att förstöra affärerna. Nä, SkykingSnaken leta upp ngt annat ställe där ni kan rapa ur Er allt skit, många på sidan har tröttnat på Er.


Håll dig till självhjälp istället så blir det bra. Du verkar i allra högsta grad vara paranoid även om du försöker skoja bort det. 2 personer har andra åsikter än Nina. Vips så är de samma person, är oönskad(e) av många här, förstör och får Torgny att lida. Löjligt.


TVÅ PERSONER MED ANNAN ÅSIKT ÄN NINA..??????? ANNAN ÅSIKT ÄN VARENDA EN PÅ FORUMET VÄL? UTÅTAGERANDE BETEENDE SOM BLIVIT ALLMÄNT TRÖTTSAMT OCH GÅTT ÖVER GRÄNSEN FULLKOMLIGT
MED ATT UTMÅLA SJUKDOMAR NU OCKSÅ. DET VAR VÄL NI SJÄLVA SOM TRODDE TORGNY SJÄLV MÖJLIGEN VAR NÅGOT AV ALIAS.? ELLER HUR VAR DET NU IGEN MED PARANOID. TÄNK ATT DET ALDRIG SLÅR FEL ATT DEN SOM ANKLAGAR ANDRA OFTAST ÄR DEN VÄRSTA SJÄLV?


Nina att använda caps lock på detta sätt får dig själv att framstå utåtagerande. Får upp en bild av att du sitter och skriker in i din skärm. Ingen grund till att bli så känslosam över dina investeringar. Varken jag eller någon annan här utgör ett hot mot dina investeringsbeslut.

Nu är det så att den här tråden startades av någon som tror att det finns avlönade troll på Libertysilver.se. Jag håller inte med och tycker att det är sjukligt så enkelt är det. Det skrivs ganska ofta märkliga saker här. Ibland tom om att en ödleelit förklädd till människor styr världen.
Du tror också att troll frodas här och du verkar föredra att alla ska sitta och hålla med dig och oja sig över alla troll och att ekonomin kommer krascha och dollarn bli värdelös igår. Samma mentalitet har uppvisats av otaliga självutnämnda ekonomiska experter varje gång ädelmetallerna överpresterat börsen och sedan hela vägen ner till nästa botten. Faktum är att hela råvarukomplexet har varit i en bear market sedan april/maj 2011. Hur tror du det har gått ekonomiskt för de som
lyssnat slaviskt på detta trams? Intresse för investering i ädelmetaller är som med mycket annat cykliskt varierande. Att hela tiden basunera ut att guld och silver är världens bästa investering är inte balanserat och direkt felaktigt tänkande. Det är tydligt att du drivs av känslor och inte vad marknaden faktiskt meddelar.

Jag tycker att guld och silver är utomordentligt trevligt att äga. Ibland är det läge att köpa och ibland att sälja.

Men innan sentimentet har vänt kommer inte guld att gå in i en ny bull market (i USD räknat) hur mycket än "fundamenta" säger att det borde det. Det är detta jag vill att eventuella ädelmetallinvesterare ska tänka på. Däremot är fallhöjden lägre idag än när dessa "experter" vrålade som högst om att alla papperspengar i själva verket är värdelöst toapapper.

Vad gör det om jag tycker att du är paranoid? Du tycker att jag är en humorlös, bankkramande idiot och det är lika ok.

Tack för att du kallar mig "barn unge" det är som att fråga en gammal gubbe om leg på systemet. Trev

Det här med Torgny alias förstod jag ingenting av. Din hatt rymmer mycket underliga saker.



Hej igen
DU VERKAR FASTNAT I SJUKDOMSTILLSTÅND SÄGER GANSKA MYCKET OM DIG SJÄLV. VET INTE HUR DU MÅR EGENTLIGEN MEN BLIR ALLTID FUNDERSAM NÄR ANDRA HAR ETT FOKUS PÅ JUST DET. I ÖVRIGT SKRIKER JAG MED FLIT FÖR SÅNA SOM DIG SKA HÅLLA FOKUS PÅ DET SOM SÄGS OCH HJÄLPA PERSONEN ATT KOMMA IFRÅN SIN SJUKDOMSFOBI. I ÖVRIGT HOPPAS JAG ATT DET ÄR GULD OCH SILVER SOM ÄR DIN DRIVANDE KRAFT OCH ATT DU FÖRSTÅR VARFÖR FOLK SAMLAS I ETT FORUM SOM DETTA. VISA LITE HÖVLIGHET OCH ANVÄND INTRESSET TILL DET SOM DENNA SIDAN VAR MENINGEN TILL. VISET ÖR DT KUL MED GULD OCH ILVER. HA NU EN SKÖN KVÄLL OCH NJUUUUT AV LIVET.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt