Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Ukrainas guldreserv flyttad (läs-stulen) till USA
Ukrainas guldreserv flyttad (läs-stulen) till USA
2014-03-13 13:09 # 13
Snyltaren
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
[quote="Äktavara"]Till Skyking:

Har du någon källa på att Ukrainas ledning är handplockad av USA?


Bra källa eller inte, CorbettReport är som vanligt värd att lyssna på eftersom det ger ett bredare perspektiv på inte bara "fuck eu" utan hur hela konflikten såg ut 27 feb:

http://www.corbettreport.com/interview-830-william-engdahl-exposes-the-western-agenda-in-ukraine/

PS Någon som vet vart tog Libyens guld vägen? Jag tror varken att det har delats ut till folket eller ligger där det låg innan konflikten startade. DS
2014-03-13 16:47 # 14
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Äktavara
Till Nikon:
Det är alltså ingen stor nyhet att en nations guldreserv ev är bortdribblat. 36 ton är inget att höja på ögonbrynen för.


Jag uttryckte mig nog lite klumpigt. Menade att mängden guld det handlar om är för liten för att nyheten, oavsett om den är sann eller ej, skulle ha någon större inverkan på guldpriset.

Nyhetsvärdet i sig är givetvis stort, om det är sant.

Vad som däremot skulle kunna ha betydande påverkan på guldpriset är om det gick att bevisa att USA "leasat ut" allokerat guld som ägs av andra större länder. Exempelvis Tysklands.
2014-03-13 18:37 # 15
Äktavara
Citat:
Ursprungligen postat av Snyltaren
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
[quote="Äktavara"]Till Skyking:

Har du någon källa på att Ukrainas ledning är handplockad av USA?


Bra källa eller inte, CorbettReport är som vanligt värd att lyssna på eftersom det ger ett bredare perspektiv på inte bara "fuck eu" utan hur hela konflikten såg ut 27 feb:

http://www.corbettreport.com/interview-830-william-engdahl-exposes-the-western-agenda-in-ukraine/

PS Någon som vet vart tog Libyens guld vägen? Jag tror varken att det har delats ut till folket eller ligger där det låg innan konflikten startade. DS


Vi kan rada upp fler länder där frågetecknen om just vart deras guldreserver tog vägen:
Jugoslavien, Irak,

Man skulle kunna säga att det är ett mönster, eller en röd tråd i alla dessa regimbyten, en Roth(schildt)-tråd måhända.

Men tillbaka till Ukraina.
Resultatet är att deras guldreserv är borta från landet, och då är det borta.
Istället har landet ett fått ett "stöd/nöd/hjälp-lån". Så snabbt & fint ordnat av IMF & ECB, att man måste beundra dom för denna godhet och välvilja.
Bra deal! Verkligt smart! Det kommer att bli toppen för det Ukrainska folket framöver.
2014-03-19 08:18 # 16
Äktavara
Fler indicier på att Ukrainas guld robbats, av "ni vet vilka".

http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=2647

Ni kan ju läsa själva, men jag tycker kommentaren är så bra, så jag klistrar in den här för att inte nån skall missa den.

"The Cabal är tydligen desperata med att få ihop guld till Tyskland, Kina, Filipinerna m.fl. eftersom kassaskåpet är tomt och back-up för dollarn måste fram innan den kraschar, och då får USA:s 800 baser världen runt inga pengar med värde. Och vilken soldat vill kämpa gratis för ett gäng korrupta bankirer?"


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt