Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Försäljning av guld
Försäljning av guld
2011-02-04 15:55 # 13
Anonym
Fortfarande förvirrad men på en högre nivå.

Frågan från början, var ju ifall man saknar kvitton. Hur beräknar man då anskaffningsvärdet????
2011-02-04 16:45 # 14
Guldgossen
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy
Att ni orkar. Är verkligen skatt nånting som ni bekymrar er om?

Att lägga skatt på "pengar"...skulle ju aldrig jag göra i alla fall.


Eftersom tiderna framför oss är osäkra är min plan att med tiden omsätta mitt guld till mark i stor utsträckning. Hur föreslår du att jag gör det på bästa sätt utan nån märker det? Du tror inte att skatteverket reagerar ifall det plötsligt kommer in, säg 1 miljon kronor på mitt konto? Jag kommer inte ihåg nu, men gränsen för grovt skattebrott är förvånansvärt låg. Då pratar vi fängelse.
2011-02-04 17:02 # 15
Guldgossen
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Fortfarande förvirrad men på en högre nivå.

Frågan från början, var ju ifall man saknar kvitton. Hur beräknar man då anskaffningsvärdet????


Du skall på ett rimligt och trovärdigt sätt kunna styrka det pris som du anger som anskaffningsvärde. Kvitton är i sig inget krav. Kanske vet du när du köpte guldet och kan kolla guldpriset vid den här tiden. Kanske finns det en registrerad kontoöverföring nånstans etc. Säg att du kommer ihåg vad du betalade men inte har några kvitton. Ange då kort och gott anskaffningsvärdet utan ytterligare efterforskningar eller kommentarer. Under förutsättning att det inte rör sig om väldigt stora belopp så är min gissning att skatteverket kommer att acceptera det du anger utan invändningar.



Senast ändrad av Guldgossen; 2011-02-04 17:03
2011-02-04 17:48 # 16
Anonym
Man kan ju handla en del av marken/gården kontant. Pengarna behöver aldrig "visas" på kontot innan...
Köpte själv ett hus med mkt svart ´"under bordet".

En bra sak är annars att ta ut hela lönen direkt från kontot och vill dom sedan forska många år senare så kan man säga att man sparat det mesta.....i madrassen...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt